Lycka och lärdom

Jag ligger här på sängen och myser med Mållgan medans barnen ser på barnprogram på stora TV:n i vardagsrummet.
Läser igenom lite bloggar och fastnat på "faster j"´s blogg som vanligt. Hon har skrivit om sin bror, Mojjos pappa och hennes ord gör mig så glad.
Det verkar som Mojjos pappa har det bra. Jag tror till mångt och mycket det beror på hans nya kärlek.
Jag vet själv hur snabbt livet kan kännas lättare när man finner någon man "Vågar" dela sina problem med.

Jag har alltid varit en sån människa som inte velat berätta så mycket om mitt eget privatliv. Jag pratar gärna och är social så länge jag slipper berätta om mig själv.
Mycket har hänt de sista 10 åren i mitt liv och det är inget jag pratat om med folk. Den jag pratat med mest och det som stått mig närmast var Mojjos pappa under de åren vi levde tillsammans. Efter det har jag inte funnit en sådan människa förrän jag träffade Mållgan. Nu har jag funnit en människa jag känner att jag kan anförtro mig åt, en människa jag vågar visa mig liten och hjälplös för.
Efter att jag och Mojjos pappa separerade skönk mitt självförtroende i botten, inget jag öppet visade men jag tror många runt mig såg det ändå. De förhållanderna jag påbörjade backade jag själv snabbt ut pga att jag inte fann den trygghet jag sökte. Man brukar ju säga att folk "leker av sig": Kalla det va man vill men det var en stor del i min bearbetning för att hitta mig själv igen. Hitta styrkan i att gå vidare och hitta någon form av värdighet. styrka och bekräftelse.
Idag står jag här med en ny kärlek vid min sida. Inget jag kan jämföra med de jag "dejtat" mellan skillsmässan och nu.
Idag står jag här med någon jag kan prata med, någon som förstår mig, någon som låter mig vara ledsen och torkar mina tårar, någon som tycker om mig för den jag är.
Idag är jag mig själv igen. Idag är jag lycklig.

Jag lärde mig massor under mitt äktenskap. Mojjos pappa förändrade mig till det bättre.
Trots att vi ibland hade det otroligt jobbigt så fanns där en stor trygghet som jag tappade när han försvann. Men nu har jag funnit den igen..... i Mållgan.





Kommentarer
Postat av: Faster J

Det är skönt och se/höra att ni båda mår bättre och är lyckliga... hoppas det stannar så, att ni är lyckliga isär eller ihop :)

2009-05-15 @ 08:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0