Ännu en kommentar ang mördarhunden.

Kusin om En vän ger svar på mördarhundsfrågan.:

Ja. detta med kamphundar är ett kapitel för sig. Ymisen är väll inte för mej en kamphund, men Pittbull...ska jag vara ärlig så säger jag inte åt Tilde bus att krama en sådan ras. Vi går en liten omväg om jag ska vara ärlig. Dess ras är dock avlad att slåss till en av dom är död. Oavsett vad som kommer i mellan. Lite skämmande tyckere jag. Jag tror inte att du heller låter Mojjo hänga runt halsen på en pittbull ;) Kram på dej

Nej, de kan jag ärligt säga. Jag låter inte Mojjo hänga runt halsen på en sådan hund om jag inte känner hunden. Iofs vill jag inte att Mojjo hänger runt någon hunds hals om jag inte känner den.
Mojjo har faktiskt blivit hundbiten, för ganska precis 1 år sedan. De var på julmarknaden ifjol då hon skulle krama Bonus, en hund som en bekant har. Bonus är dock inte barnvan och högg Mojjo pga av att hon ramlade och han blev rädd. Han högg henne rakt över ansiktet, som tur var klarade hon ögat med 0,5 cm samt slapp sy.
Bonus är en vad folk kallar familjehund, ingen rottis eller pitbull.
Jag är avvaktande för alla hundar jag inte känner, även mina vänners hund Krim (schäfer), trots att han är lugnet själv och van barn. Allt beror ändå på fostran, även fast psyke mm spelar in.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hunddebatter är något som alltid kommer att pågå och jag förstår verkligen att man som hundägare tar åt sig om någon säger/skriver mördarhund. Jag förstår att en hund blir som en i familjen. Jag själv är otroligt hundrädd vilket många hundägare har svårt att förstå bara för att just deras hund är världens snällaste. Håll bara bort hunden i stället. För mig spelar det ingen roll vilken ras hunden har. Jag är lika rädd för alla. Jag är lika rädd för små ettriga rackare som spinger runt fötterna som jag är för stora bjässar. Och för mig hjälper det inte att höra att just den hunden är världens snällaste. Hoppas att du förstår mitt resonemang rätt...? Respektera oss hundrädda likväl som vi ska respektera era hundar! :)

2009-11-09 @ 14:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0