Att åka lastbil med ett barn..

Imorse bestämde vi oss efter lite velande att följa med Mogge på jobbet. Med andra ord, vi ville åka lite lastbil..
Eller Mojjo ville åka lastbil, jag har gärna legat kvar i sängen och sovit en stund till.
Packade snabbt ihop lite grejor och satte kurs söderut.

Mojjo vet att datorn alltid är med. Både för att roa mig och för att Mojjo ska kunna se film när hon blir uttråkad. Men hon blir ju aldrig uttråkad. Hon klättrar runt bak i lastbilen och gör det bästa för att prata så våra öron blöder. Hon har djupa diskussioner med Mogge och berättar allt som hänt på dagis denna vecka. Vad barnen på dagis heter, vad fasters älsklingar gjorde sist vi va de. Konstigt att hon inte tycker det är tråkgit eftersom hon har en sådan begränsad yta att vara på.
Rätt som det är börjar hon gråta en skvätt pga trötthet men 2 sekunder efteråt tokskrattar hon och Mogge igen. Dom här 2 är helt underbara tillsammans.

Just nu sitter hon mellan oss och delar ut DVD-fodral. Mogge dummar sig och hon vänder sig mot honom och säger argt.
-MEN STRUNT SAMMA!!
Mogge spänner ögonen i henne och hon tokskrattar. Och buset är i full gång.
Jag älskar verkligen min lilla familj!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0