Dåliga nyheter..

Jag kan tyvärr meddela att kakan jag tidigare bakat inte blev så god som jag trodde. Den skulle vara som "kärleksmums"/"Fiffirutor"/"chokladmums"/"chokladrutor" fast i sockerkaksform. Den smakade inte så.
Om man gillar kakaosmak är den säkert god.

Jag tog iallafall med den och åkte hem till AP-barnen. Där slutade det med att vi karvade av glasyren och åt bara den. I den familjen vet dom hur man äter sockerkaka på rätt sätt.

Vi var även en sväng på gravarna, jag, Mojjo och Alex. Jag tände ett ljus på lille Isaks grav, samt ett litet ljus i hans lilla lykta. Tänk att denna lilla krabat betyder något för mig även fast jag aldrig träffade honom. Att se hans familj ger mig hopp och styrka att klara svårigheter i livet.
På Anders grav tände vi 2 ljus samt att vi tände de som redan stod där men som slocknat. Maria, Anders bästa vän, hade varit där och lämnat en fin gravblomma med ett fint kort på Anders och en text som hon skrivit. Väldigt fint!

Jag tyckte om att vara på kyrkogården ikväll. Mörkt och kymigt men ändå så fridfullt med alla ljus och lugnet som infinner sig. Men trots detta så sjöng vi barnsånger med Mojjo. Jag och Alex sjunger av någon anledning ofta på en och annan barnsång.

Nu är vi iallafall hemma igen och Mojjo har precis somnat. Jag har hunnit prata med älsklingen en stund och saknar honom ännu lite mer. Konstigt att jag kan sakna en människa jag träffar så mycket när han bara ska jobba en stund. Är det kanske det som kallas kärlek?!

Nej, nu ska jag se Greys och sedan försöka sova. Har inte somnat innan midnatt de senaste nätterna, men jag kan ju som de flesta vet inte sova utan Mogge. Han är som en snuttetrasa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0