Fotograferingsstul

Idag när jag släpte av kommandoran på dagis insåg jag att dom hade fotografering idag, 8:30. Vi kom dit 08:00.
"Problemet" var att hon idag klätt på dig själv, vilket dom brukar göra. Idag bestod klädseln av röda manchesterbyxor och en rosa "batiktröja" med en häst på. (lite 80-tals inspirerad)
Jag såg hur hon kikade på de andra barnen med klänning, kjol och andra finkläder.
ARG!! Varför har inte Mogge sagt något.
Tyckte så synd om henne så jag åkte hem och kikade vad jag kunde skrapa fram. Samtidigt väckte jag Mogge som sov så sött efter en natts jobb.

-DU KUNDE VÄL SAGT ATT DE VA FOTOGRAFERING IDAG!!
Yrvaket svarade han.
-Va? De viste jag inte om..
-MEN MAN KAN JU LÄSA LAPPARNA!! DEN HÄR SATT MITT PÅ YTTERDÖRREN, DEN GICK INTE ATT MISSA!!!
-Men gumman, jag har inte varit på dagis under förra veckan.

Nej just de ja. Kommandoran var ju sjuk i fredags så vi hämtade ju dem hos deras mor. Med andra ord viste inte Mogge heller. Raffsade iallafall ihop till en ljusblå kråsig tröja och en ljusblå, grå och vitrutig kjol samt vita strumpbyxort. Håret sattes upp i en toffs och ett hårspänne i luggen. Vilken tur att man är mamma och alltid har massa hårkraffs i fickorna.

När hon kom hem i eftermiddag och jag frågade hur fotograferingen gått svarade hon att hon var jättesöt.
Då har hon godkänt det iallafall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0