Mina små..

Vaknade i morse och skjutsade Mojjo på dagis. Åkte hem och la mig framför TV:n.
Efter ca 1 timme framför TV:n kröp det i kroppen på mig. Jag ville ut och röra på mig.
Men då dök helt plötsligt 2 av mina nära "vänner" upp, en på varje axel.
Sedan var diskussionen i full gång.

En liten röd "vän" med eldgaffel och horn.
-Inte ska du träna idag. Det regnar ju. Det är mycket skönare att ligga i soffan och en bra film är det på tv:n också.
Jo, visst hade han rätt men jag har ju faktiskt bestämt mig för att träna på dagarna nu när jag är arbetslös. Inte för att jag vill gå ner i vikt men för att jag ska må bättre i kroppen. Jag har tidigare i mitt liv älskat att träna men sedan jag fick Mojjo har jag inte haft tid till det eftersom jag har arbetat och haft Mojjo själv. Nu finns ju Mogge så nu kan jag träna även på kvällarna. Då kanske jag ska ligga kvar i soffan och bara mysa.
Jag tar det en annan dag...


Men här kom min fina vita "vän" med gloria och vingar. Hon viftade med sitt vita luddiga spö.
-Klart du ska ut och springa gumman. Tänk va bra du kommer må när det är gjort. Det är bra för ditt hjärta och du kommer få den där fasta rumpan du hade förut.
Det låg ju någon även i det hon sa. Jag vet ju att jag borde träna både för hjärtats skull och mitt knä. Det är ju egentligen en bonus att man får fastare rumpa och snyggare lår. En bonus både för mig och Mogge. :)



Den här diskussionen fortlöpte med liknande innehåll i ca 15 minuter innan jag blev övertalad.
Ut i spåret bar det, i 35 minuter. Jag sprang faktisk hela vägen men Ymisen någon i släptåg.
Börjar fundera vem detta är bäst för, mig eller Ymot? Ymot har börjat fått problem med sina höfter så vi måste bygga upp lite muskler som kan hjälpa honom att hålla upp sin 60 kg tunga kropp.
Är rätt nöjd trots vår korta runda men imorgon bär det av igen. Imorgon blir det powerwalk med Tjohanna runt Nolby. Det kanske passar Ymisen bättre :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja hålligång! Du kan väl inte vara sämre än Mamma?????¨'

2 timmar Body Pump och 1 timme Friskis&Svettis i veckan det är mumma för att få lite träningsverk alldeles gratis.

2009-11-16 @ 17:37:14
Postat av: EFA

Det är bäst du kör hårt om du skall spöa mig i backen i vinter

2009-11-17 @ 07:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0