Riktiga vänner.

Imorse lämnade vi Mojjo på dagis sedan åkte vi och kikade på Molin Bil och efter det blev det frukost på Eclair. (Stavas de så?) Sedan hämtade vi lilla busan igen och åkte hem så Mogge fick sova.

Medans han skulle sova tog vi bilen och brummade till Tjohanna. Där blev det kaffe, bulle, Mojjo red häst och jag och Tjohanna fick prata lite. Tjohanna är mycket yngre än mig men det märks inte när vi umgås.
Hon är en av mina närmaste vänner, en av mina bästa vänner, en vän jag vet att jag kan säga allt till, en vän jag vet finns i vått och torrt.
Jag minns i höstas/vintras när jag hade det så enormt jobbigt med alla mina känslor och tankar, då var det Tjohanna som fanns där och lyssnade, tröstade och stöttade. Och i slutänden blev ju allt bra.

Efter några timmar hos Tjohanna åkte vi hem och lagade mat. Och nu sitter vi här, Mojjo och jag, och funderar på om vi ska se mer barnprogram eller krypa ner i sängen så hon får somna tidigt idag.
I ugnen står en kaka som jag tänkte äta till en kopp te så fort gumman somnat in. Så nu blir det snusa lite busunge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0