Funderingar på förändring..

Sitter och funderar på hur jag vill förändra vårt vardagsrum så det matchar hallen.
Vi tapetserade om våran hall innan jul. Den blev vit och fin. I den står idag en stor garderob från IKEA där vi förvarar de mesta av våra ytterkläder och skor, tyvärr är den i ekfaner. Jag vill ha den vit.

Detta gäller även möblerna i vardagsrummet. De är också från IKEA och i björkfaner.
Någon som vet om man kan måla dessa i vitt? Eller kommer det se konstigt ut?
Jag vill måla dem vita och sedan slipa dem lite så de ser lite äldre och slitna ut.
Det gäller en 2 BENNO tv-bänkar och en massa BILLY bokhyllor.

Jag har så enormt många inredningsidéer som jag vill sätta igång med men det känns lite jobbigt när man bor i lägenhet. Ska man stå och måla på balkongen då eller?
Önska jag hade bott nära Mammsen och "pappsen" nu. Då hade jag kunnat få hjälp av "pappa" att fixa och dona för jag vet att han är händig och duktig på hantverk. Men man kanske kan få hjälp med småsaker av honom till sommaren, såna små saker som får plats i bilen så man kan transportera dem mellan deras garage i de mörka jämtlandsskogarna till och min lägenhet i stan.

Många funderingar som sagt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0