Höjt bensinpris? Vad är de för skit?

De senaste dagarna har man kunnat läsa om det höjda bensinpriset i de flesta tidningar. Och jag undrar hur de tänker.

Jag bor i norrland med min dotter och sambo samt hans 2 barn varannan vecka. Vi har 2 bilar pga att vi arbetar olika tider. Samt att barnen går på olika dagis och skolor. Med andra ord rätt mycket åkande...
Denna höjning medför en enorm höjning för oss varje månad. Det medför ju att vi båda vill arbeta mer för att faktiskt ha råd att leva. Men då går vi bet igen eftersom de skall höja skatten också.

Jag tror inte att de rödgröna har tänkt på oss i norrland.

Kommentarer
Postat av: EFA

Men snälla du måste ju tänka på miljön. :)

2010-04-29 @ 08:20:50
Postat av: GS

Det var länge sedan dom ville få oss att börja flytta söderut!

2010-04-29 @ 10:04:21
Postat av: Trileia

De ska ju avbefolka småstäderna och Norrland helt och hållet. Undrar jag ved de skulle tycka om vi samlade ihop en sisådär 100.000 Norrlänningar och for ner till Stockholm samma dag och krävde att få lägenheter :-D

Tänk om, tänk rätt.

2010-04-29 @ 18:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0