Frågor

Stjärntecken: Oxe.. tjurig som fasen.
Födelse Ort: Sunsvall, Timrå. Bodde på Tallnäs på den tiden.
Har du syskon?: 1 bror och 4 låtsassyskon.
Ställen du bott på: Sundsvall, B-gården, Sollefteå, Östersund, Göteborg, Malta...
Yrke: Väktare
Lever du själv?: Nej, lever med min dotter och sambo, varannan vecka även hans 2 barn.
Premunerar du på någon tidning?: Kalle Anka såklart.
Dröm du haft som liten: Att hjälpa andra?!
Blev den sann: Försöker så gott de går.
Tidsepok du skulle villja besöka: 60-talet för att se mina föräldrar unga.
Lugn eller stressad?: Välsigt lugn.
Vilket humör är du oftast på?: Enormt glad nu för tiden.
Vilken var din tonårs Idol?: Kiss, Dream Theater, Europe mfl.
Om du fick vara någon annan för en dag skulle du vara?: Terry Evans hade varit roligt att vara för en dag.

2. MINA NÄRA OCH KÄRA

Ringer du ofta föräldrar och syskon?: Ja, min mamma ringer jag nog 3-4 gånger i veckan. Bror... 1 gång i veckan kanske.
Träffas ni ofta?: Periodvis, nån gång i månaden iallafall.
Bjuder du eller blir du bjuden på middag?: Bjuden, till Mogges färläldrar. Vi har så litet så de är inge skoj att vara många här hemma.
Har du många vänner?: Ja, många vänner och flera bekanta.
Någon du kan anförtro dig åt?: Ja, de finns 2, Fredrik och Annelie.
Prata eller lyssnar du?: Både och tror ja. Det är nog rätt sällan jag pratar om mitt liv nu för tiden.
Ditt favorit ämne att disskutera?: Barn tror jag :)
Har du hittat mannen/kvinnan i ditt liv?: Det känns så, planerna ser så ut :) 
Ingen ring,Förlovad eller gift?: Förlovad med min underbara sambo.
Det första du la märket till hos din partner?: Hans fula skägg som han hade på den tiden. Men i det stora hela var han väldigt snygg.
Blir du uppvaktad ofta?: Blev de en stund innan jag träffade Mogge. Men ni som läst vet ju hur det gick.
Uppvaktar du ofta?: Tyvärr är jag nog inte sån. Jag är inte så romanstisk av mig.
Bästa minnet ni har tillsammans?: När vi förlovade oss på MS Medvind.
När ni hamnar i gräl, handlar det oftast om: Nej, och de få gånger vi grälar är det om att någon av oss verkar sur.
Om ni fick 2000 kr och en helg tillsammans skulle ni göra?: Åka till fjällen och mysa i en stuga.

3. MIN HÄLSA

Allergisk?: Ja, mot mjölk mer eller mindre.
Motionerar?: Försöker de lilla jag hinner.
Har du någon gång bantat?: Nej, tycker inte att jag behöver de.
Äter du mycket frukt och grönt?: Äpplen är gott.
Har du dåliga vanor?: Hade kaffe men de har blivit bättre.
Äter du vitaminer?: Nej, inte mer än de som finns i maten.
Springa eller cykla?: Springa är skönt. Rogivande.
Väger du dig?: Ja, när jag är hos Mogges föräldrar eller hos mamma. Vi har ingen våg.
Har du någon gång vistas länge på lassarett?: Nej, inte mer än ett dygn när Mojjo var sjuk.
Är du ofta sjuk?: Nej, men när jag blir sjuk så tar det i ordentligt.
Påverkas du av årstiderna?: Lite av vintern pga att det blir mycket tid inne.
Har du brytit något någon gång?: Lilltån, kanske nått finger.

4. MITT HEM


Är: Vårt hem :)
Består till stor del av: Möbler?
Ljust eller mörkt: Rätt ljust vid det här laget. Håller på at fixa och dona lite.
Vågat eller vanligt: Vanligt
Gillar du konst: Abstrakt konst.
Tänker du mycket på hur du blandar färg och form?: Ja, just nu väldigt mycket vitt och svart.
Inreder du ditt badrum?: Har inte blivit så mycket av det här, men det står på listan att-göra.
Lampor eller ljus?: Ljus.
Ek, laminat eller björk?: Ek och laminat.
Tänker du på hur du placerar dina prydnads saker?: Det fixar Mojjo, nytt varje dag.
Lite eller mycket saker i ditt hem?: I barnens rum är det mycket, annars rätt lite tror ja.
Inrednings stil du gillar?: Vitt, schabby chick.

5. MIN DRÖM

Är: Att min familj ska vara frisk och lycklig.
Kräver mycket eller lite tid: Mycket.
Kostar pengar: Ja, det kan det nog göra.
Involverar mina nära?: Ja, jag räknar min familj till de närmaste.
Känns det som du kommer klara dina mål?: Jag hoppas de. Än så länge går de bra.
Varar din dröm kort eller lång tid?: Lång.

6. MIN VARDAG

Är stressig eller lugn: Lugn
När kliver du upp?: När jag jobbat kväll/natt kliver jag upp 10. Annars när jag börjar jobba.
När går du isäng?: Rätt tidigt men somnar sent.
Drömmer du mycket?: Nej.
Bra eller dåligt?: Oftast bra.
Vem lagar mat i er familj?: Mest Mogge.
Tänker du på din kost?: Lite pga välmåendet. Men jag äter det som står på bordet.
Äter du ofta godis?: Inte nu längre. Tycker inte det är så gott längre.
Vad är ditt favorit pålägg?: Pepparsalami.
Dusch eller bad?: Bad.
Mickro eller spis?: Spis.
Mail eller handskrivet?: Mail
Sms eller telefon?: Sms
Det första du gör när du kliver upp?: Kollar om Mojjo är vaken. 
Ute eller inne?: Ute.

7. MINA INTRESSEN

Är: Familjen, sport, foto, musik mm.
Kostar ditt intresse pengar?: Ja, men inte mer än vad jag vill lägga på de.
Tar det upp mycket av din tid?: Familjen tar upp massor.
Är det roligt, lättsammt eller tar det på dina krafter?: Roligt trots att det tar på mina krafter.
Är det något du gör hemma eller borta?: Överallt.
Önskar du att du hade mer tid till ditt intresse?: Ja, det hade varit trevligt.
Om Ja, vad hindrar dig?: Jobb, andra intressen.

8. MIN GARDEROB

Är: Nystädad.
Vilken färg dominerar?: Svart som alla andra tråkiga svenskar.
Guld eller silver?: Silver
Handlar du ofta kläder?: Nej, de är verkligen inte ofta. Jo... åt barnen.
Köper du ofta skor?: Sista månaden har det blivit 3 par. Annars aldrig.
Genomsnitt i per/månad?: 2000 har det väl blivit nu. Barnen har behövt nytt, Mogge och jag har handlat lite.
Kavaj, skidjacka eller skinnjacka?: Skidjacka. Hatar att frysa. Men annars hade det varit gott med en skinnjacka.
Min stil är: Jeans och en tröja.
Favorit äffär att handla kläder i?: Gina
Höga klackar eller sneakers?: Sneakers.
Taight eller slappt?: Taighta byxor men stor tröja.
Ljusa eller mörka jeans?: Både och.
Kjol eller shorts?: Shorts
Nattlinne eller pyjamas?: Inget

9. MITT YTTRE

Är du fåfäng?: Ibland kryper de fram en primadonna.
Långt eller kort hår?: Långt
Ringar eller örhängen?: Förlovningsringar 2 st.
Smink eller neutral?: Oftast lite mascara iallafall.
Bryr du dig om hur andra ser dig?: Lite, men inte så jag förändrar mig för deras skull.
Har du någon gång följt en viss stil?: Nej, jag har alltid haft min egen stil
Är det något du fortfarande dras till idag?: Nej.
Nämn en fåfäng sak som är DU: Håret.
Vad hittar man i din nessesär?: Äger ingen sån. 
Målar du dina tånaglar?: Det händer.
Nänm en kroppsdel du är nöjd med: Ögonen trots "sameögonen"
Nämn en kroppsdel du inte är nöjd med: Mina kalleankafötter.
Skulle du plastik operera dig om du fick det gratis?: Ja.

10. MIN BAKGRUND

Var gick du grundskolan?: B-gården och Hammarstrand.
Har du tagit studenten?: Ja, i sollefteå.
* Isf vilken Linje?: Naturvetenskapliga programmet med teknisk inriktning mot el och data.
* Isf vilket år tog du studenten?: 00, gick 1 år hantverk innan.
* Har du pluggat vidare?: Lite KY-utbildning.
Vad har du jobbat med?: Mestadels väktare, annars receptionist, kablagearbete, telefonist mm.
Hur var du som barn?: Troligvis lika djävlig som Mojjo kan vara.
Hur var du som tonåring?: Bestämd men rätt snäll mot mammsen ändå tror ja.
Drack, rökte eller snusade du innan 18 år?: Jag drack, hade inte provat att röka eller snusa.
Har du någon gång gjort något så polisen blev inblandad?: Ja, ingår i mitt jobb.
Hade du bra betyg i skolan?: JA.

11. MIN FRAMTID OM 10 ÅR

Bor?: HUS.
Jobbar med?: Förhoppningvis inom samma branch som idag.
Har x många barn?: 2 egna och 2 bonusar.
Husdjur?: Hund och katt.
Uppfyllt någon av dina drömmar?: Hoppas på de.
Äger du något värde fullt som du inte har idag?: Ett hus/hem.

12. SOM PERSON ÄR JAG

Frammåt eller tillbakadragen?: Ganska frammåt vanligtvis.
Pratglad eller tyslåten?: Kan hålla låda om det behövs.
Min starka sida är: Att jag försöker se saker genom andras ögon.
Min svaga sida är?: Blåögd.
Någon du ser upp till?: Min mamma och farmor.
Härmar du andra, isf vad?: Dialekt.
Tror du stakt på något ordspråk?: What we do in life, echoes in eternity. 
Lever du för stunden?: JA, men jag försöker planera framtiden med.
Planerar du ofta långt fram?: SVarade just på de.
Är du effektiv eller puttar du saker framför dig?: Rätt effektiv, hatar att skjuta på saker.
Motto i livet?: Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0