De där med badkläder till barn.

Satt och skummade igenom aftonbladet.se som vanligt och hittade en artikel om lilla Charlie, ni vet Alex Schulmans lilla tös. Hon har en bikinitopp på sig typ vuxenmodell, trekantsbikini.

Jag tänkte informera mina få läsare om min åsikt i detta ämne. (Intressant? Kanske inte)
Men jag HATAR verkligen såna bikinis på småbarn, inte bara 1 åringar utan även 6-åringar.
Tycker det börjar bli Ok när man börjar närma sig 10-årsåldern. Då faktiskt våra "småflickor" blivit lite större.

Min starka åsikt ang detta föds nog av mitt hat till pedofiler. Man läser hur de står blottare på rad på Fläsian och drar i sina mer eller mindre små penisar. Vad är detta för djävla människor? Har dom startat en klubb där nere?
Eller kom det helt plötsligt en blottare gående och fann en jämnlik att samspråka med under deras lilla nöjestripp.
Vem vet vad dessa människor tittar på. Är det vuxna kvinnor och män eller är det våra barn?

För mig har det nästan gått så långt att jag helst inte låter barnen springa nakna på standen vilket jag egentligen tycker är en självklarhet att barn skall få göra när de är små.

Jag tycker precis som det står i kommentarerna till artikeln att man sexualiserar barnen genom att klä dem i dessa badkläder. Barn har inga bröst som behöver döljas.
Tankarna går till pedofiler man läser om i tidningarna som klär barnen "vuxet" för att sedan fota dem.
FY FAN! Mår illa bara jag tänker på de.

Jag vill att mitt barn, även Mogges barn skall  ha barnbikinis. Ni vet såna som är som en sporttop. Såna som har funnits sedan vi var små. Eller varför inte en baddräckt. Tycker klädkedjorna skall plocka bort dessa "vuxenbikinisar" ut sortimentet. Men då finns ju inget annat. Vanliga barnbikinisar har dom ju tydligen valt att plocka bort. Jag har letat i 2 månader efter en snygg barnbikini till Julia utan resultat.

För att kommentera Charlies mamma Amanda inlägg om kommentarerna kring Alex inlägg om Charlie tycker jag faktiskt att hon är en bra mamma. Mojjo har aldrig haft soldräkt när vi varit på stranden. Hon hade sina små badtrosor, såna som håller kvar bajset, och sedan smorde jag henne med hög soldkyddsfaktor och vi satt i skuggan när vi inte vad i vattnet.
Sedan är det väl klart att barnen ska äta bullar och tårta när de fyller år. Varför ska en 1-åring inte så saft och bullar när de andra barnen fikar? Bara man är medveten om tandborstningen men de gäller ju från att de börjar äta riktig mat.

Detta är min åsikt om badkläder till barn och jag accepterar att andra föräldrar väljer att klä sina barn i de badkläder de vill, det är upp till var och en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0