Krångel med delad vårdnad.

Sitter här med ännu ett papper ang Mojjo som båda föräldrarna måste skriva på.
Skickade ett papper till min fd man får ca 1 månad sedan där jag ville lägga till mitt flicknamn på mojjo eftersom jag inte tycker det är passande att jag fortfarande bär min fd mans efternamn när vi båda gått vidare.

Jag vill alltså ta tillbaka mitt flicknamn och ge Mojjo både mitt och min fd mans namn. Men tydligen var det jobbigt att skriva sitt namn på det papperet och skicka upp det trots att jag skickade med ett frankerat kuvert med min adress på. Jag tycker inte det är konstigt att jag vill att Mojjo bär båda våra namn så hon kan relatera till oss båda. Hon bor heltid hos mig och skulle troligtvis fundera fler än en gång varför hon inte heter som sin mor om bara jag bytte namn. Utan att trampa någon på tårna vore ju det bästa att hon fick heta som oss båda.

Denna gång gäller det valet av vårdcentral. Jag sitter nu och fyller i en blankett som även min fd man måste skriva på, jag måste skicka den ner till honom och hoppas att han skriver på denna. Men hoppet är inte stort. Hur kan man göra så mot sitt barn?

Mojjo frågar mig lite då och då när hon ska få heta som Mormor eftersom vi pratat om de. Jag har pratat med henne om att jag vill byta namn och om hon vill veta som båda och det vill hon.
Varför ska hon behöva lida för att hennes pappa inte orkar bry sig så pass så han kan skriva på papperet.
Hon behåller ju för fanken hans man också. Mitt flicknamn blir dessutom bara ett mellannamn.

Arg, besviken men inte förvånad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0