Tänka innan man talar.

Många kastar ur sig saker utan att tänka på hur mycket det kan såra andra.
Idag kastade en kollega ut sig något till mig, ovetandes om vad jag varit med om.
Han menade inget illa men jag hatar när människor trampar över huvudet på någon utan att veta vad denne har i bagaget.

Jag berättar inte om mitt liv på jobbet. Där räcker det med att jag kan dösurra lite min familj, mina intressen och jobbet.

Dock så finns det 2 personer jag känner att jag kan prata med.
Hannah, som nämns ganska ofta vet vad jag gick igenom för några månader sedan.
Det var till henne jag pratade av mig på kvällarna och det var hon som såg mina tårar rulla.
Även "Långa farbrorn" vet en del om mitt liv, mycket för att vi kom varandra så nära i börjar då vi arbetade med varandra dygnet runt. Dock så är väl hans och min relation inte lika privat som min och Hannahs.

Människor behöver inte veta om ens förfluta för att visa respekt. Men man kan ha i baktanke att människor runt omkring kanske har ett större bagage än man tror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0