Juli 26, 2010

Idag är en rätt tuff dag. Idag är det den 26 Juli. Den 26 Juli för 8 år sedan hände det underbara saker i våra liv, min kusin gifte sig med sin underbara man, för 8 år sedan förlovade jag mig med min dåvarande sambo, vilket då var en trevlig sak. Men det är även en av de värsta dagarna i mitt liv. För 8 år sedan var det min fars födelsedag. Den första efter att han lämnat oss.
Den dagen började jag med att förlova mig med min dåvarande sambo för att hedra min far, tyvärr förlovade jag mig med en människa jag inte älskade, utan mest för att få tryggheten tillbaka efter att min värd rasat en månad innan när min far dog. Sedan åkte vi på min kusins bröllop och jag var enormt lycklig för både deras skull och min egen.
Kvällen avslutades med massor av tårar och en skål till min far tillsammans med mina nära och kära.

Denna dag är nog jobbigare än själva dödsdagen. Den här dagen får alla minnerna att gå på spinn i huvudet och magen att vända sig.
För vissa kanske det låter konstigt men för mig är den här dagen en av de värsta på hela året.

Nästa vecka fortsätter de..
Den 3 augusi fyller min underbara Bonus Alex år. Hon blir 19. Jag kan inte förstå att tiden gått så fort. Hon är stor nu, inte en liten 16-åring som hon var när hon plötsligt dök upp i mitt liv. En underbar tjej som jag älskar nästan lika mycket som min egen lilla Mojjo. Mojjos underbara storasyster som alltid finns där och ställer upp för både mig och Mojjo. En bra dag egentligen men någon saknas....

Bara 3 dagar efter är det den 6 augusti. Anders födelsedag. Alex fars födelsedag...
Min underbara vän och fd själsfrände. Då är det 1 år sedan vi miste honom i en hemsk olycka. Då, mitt lyckorus som nyförlovad med Mogge, vände livet och blev kaos. Min lycka byttes ut mot rädsla, sorg och skräck.
Men hade jag inte haft Mogge då vet jag inte hur vi hade klarat av livet just då.
Mogge är min räddare i nöden, min stöttepelare, min nuvarande självfrände som jag vill dela mitt liv med.
Han som får mig att skratta även fast världen är grå.

Jag vet att jag kommer klara av både dagens minnen och även de kommande. Jag vet att både Alex och P kommer klara det galant. Dom har varandra. 
Man kommer aldrig över sorgen, men man lär sig leva med den.

Kommentarer
Postat av: EFA

Detta datum innebär oxå 20år och 11månader

2010-07-27 @ 15:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0