Att ha sex eller inte...

Mamma, det är inte som du tror... :)

Jag och mina vänner pratar ibland sex. (Ja flickor gör faktiskt det)
Det är inte ingående på den fysiska övningen utan mer vad som är rätt och fel, att ha sex eller inte.

Jag anser att om man är singel så är det upp till var och en att ha sex med vem de vill, när de vill, så länge ingen såras. Det gäller då inta bara de 2 som är fysiskt inblandade utan även möjliga barn, partners och andra nära i deras omgivning.

Det som brukar bli den största diskussionen är det rykte som den som "ligger runt" får. En kille ses ofta som en tuff kille ju fler tjejer han haft sex med. Ju fler "erövringar" desto högre status bland kompisarna. Men om en tjej gör detsamma blir hon oftast sedd som slampa.

Fick ett sms av en killkompis för några veckor sedan där detta förklarades såhär:
En nyckel som kan öppna flera lås är en bra nyckel, en masternyckel. Men ett lås som kan öppnas av flera nycklar är ett dåligt lås.

Jag håller inte med. Min personliga åsikt om detta är fortfarande att det är upp till var och en, men jag tycker inte att nån är mer eller mindre slampa vare sig det är en kille eller en tjej. Jag förstår inte alla gånger varför man hoppar i säng med vem som helst bara för sexets skull men alla människor har olika behov.

När jag och mina vänner pratat om detta kommer vi ofta fram till att det handlar om bekräftelsebehov. Är man singel och känner sig ensam söker man ibland på fel ställe efter närhet och omtanke. Då kan antalet partners öka rätt fort medans de som faktiskt har sex för sexets skull kan hålla sig till samma partner trots att de inte har ett kärleksfullt förhållande i övrigt. Det som i folkmun kallas KK.

Men jag tycker, känns det rätt så.. go for it! Njut och lev livet.
Och som mamma skulle ha sagt - SKYDDA ER!  :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Grattis på födelsedagen LIna! Hoppas du haft det kanonbra! Kram lotta

2010-05-06 @ 22:15:53
URL: http://atollenrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0