Förändringar

Jag tycker det är konstigt att människor kan döma andra människor så snabbt. Vi har haft en rätt jobbig vecka, vilket det fortfarande är. Denna vecka har det hänt ett flertal jobbiga saker i våra liv men vi klarar oss.
Vi torkar tårarna, slår oss för bröstet och går vidare.

Men jag kan inte låta bli att bli förbannad på människor som direkt tror att de vet allt och dömer vårt beteende efter det. Det är ett fåtal i vår närhet som vet vad vi egentligen gått igenom och de accepterar vårt sätt att hantera det.
Det är de människorna som kallas vänner och familj.

Ni som dömer kanske borde tänka efter en extra gång att det oftast finns en anledning till varför människor beteer sig som de gör. Vare sig det bara gäller en konflikt mellan dem som dömer och den som bli dömd, sjukdom eller kanske i värsta fall att de mist någon när och kär. Vet du inte bakgrunden skall du vara försiktig med att döma!!

Sedan förändras människor efter erfarenhet. Jag är inte samma person som för 10 år sedan, jag är inte heller samma person som för 5 år sedan. Den erfarenheten jag skaffat mig under dessa år har gett mig en annan livsyn, vilket även kan förändra mig som person, mitt val av vänner, eller mitt val att prioritera olika saker i mitt liv.

Tänker du tillbaka på ditt eget liv eller dina egna erfarenheter så kanske du inse att även du förändrats.

Kommentarer
Postat av: bgn

Hur kunde jag få en så klok unge????? fniss

Älskar dig

2010-05-02 @ 10:00:26
Postat av: Anonym

Fasen vad bra skrivet! Jag är själv precis inne i en fas i mitt liv där jag helst inte vill befinna mig. Mår skit! Ena dagen är den andra inte lik och jag har ett beslut om min framtid som måste fattas. Folk som inte har en aning om vad som hänt tror sig veta och pratar om det. Folk som vet håller tyst och pratar inte och finns här för mig. Tack och lov har jag varit med om en liknande sak tidigare i mitt liv. Jag vet att jag kommer att ta mig igenom det här utan att dö. Jag vet att dom som pratar utan att veta kommer att få veta sanningen och sen kommer att be om ursäkt för att dom inte frågade mig hur det egentligen ligger till. Detta gör mig starkare men framför allt så gör det mig stolt över att jag själv inte dömmer utan att veta.

2010-05-03 @ 09:48:24
Postat av: Mel@

AMEN !!!

2010-05-03 @ 17:16:57
URL: http://skjutenskata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0