♥ Dag 5 – Vad är kärlek.

Kärlek för mig kan vara av olika slag.

Kärleken till min dotter är den starkaste och ärligaste kärleken av dem alla. Denna kärlek är villkorslös och vad som helst skulle kunna hända mellan oss, jag skulle älska henne lika mycket ändå.
Hon är mitt allt och ingenting kan komma mellan oss. Detta är samma kärlek som håller på att växa fram för Lillefot.

Kärleken till min mor, far och bror är också bestående vad som än händer. Den är av liknande slag som till Mojjo. Men på något sätt känns den inte lika självklar.

Kärleken till Mogge är den mest passionerande kärleken jag varit med om. Jag har fortfarande fjärilar i magen när jag tänker på honom. Jag vill alltid ha kroppskontakt med honom när han är i närheten.
Hålla handen, en hand på hans axel, ben eller bara tussa honom i håret.
Mogge får mig att känna mig trygg och tillfreds med mig själv. Ingenting känns hopplöst så länge jag får vara med honom. Denna kärlek gör mig stark.

Kärlek har olika skepnader och olika betydelse, men dessa människor är de som symboliserar kärlek för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0