Helgen är slut

Idag är det måndag och helgen är slut för denna gång. Helgerna är för korta tycker jag, men det kan bero på att jag endast är ledig lördag varannan helg.
I söndags innan jobbet åkte vi till mamma och pappa Bärgare där jag, Mogge, syster Bärgare och hennes man kapade häcken och lite träd, drog ris och fixade på gården. Det minsta vi kan göra som tack för att dom alltid finns och ställer upp vad det än gäller. (Sagt det förr men säger det igen, jag har fått mer än jag kan önska mig när jag träffade Mogge och hans familj)

Idag vaknade jag ensam i vår säng, som numera står bakom soffan i vardagsrummet.
Mogge började jobba inatt men är hemma till 14 igen. Hans nya schema kommer göra att vi kommer få vara hemma mer tillsammans trots att han arbetar 1 dag mer än på det tidigare.

Nu ska jag fortsätta mysa en stund med Mojjo i sängen innan vi ska ta tag i tvätten, Mojjo har redan börjat sortera strumpor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0