I detta fall kanske jag är rasist.

Ringde till skatteverket idag. Blev kopplad till kundservicen och möttes av en kvinlig röst som bryter på utländska.
Helt OK för mig så här långt.
Jag förklarar mitt ärende och förväntar mig då ett svar på den frågan jag hade men får istället svar på hur kronofogden drar sina pengar via arbetsgivaren. Men det var inte det jag frågade! Inte ens i närheten.
Men detta förklarade denna dam för mig 3 gånger innan jag blev riktigt irriterad, förklarade för henne än en gång vad mitt ärende var för att sedan välja att avsluta samtalet och ringa in senare.

Hur kan man sätta en kvinna på en kundservice som inte förstår vad jag säger. Det hördes så väl vad hon var inrutad på att svara på någon fråga om kronofogden och arbetsgivaren att hon inte ens hörde att jag frågade något helt annat.

Nej, ska man arbeta med kundservice eller annat där det krävs att man pratar med sina kunder skall man kunna uttrycka sig och förstå svenska. Jag tycker det är jättebra att invandrare vill arbeta i vårt land men vissa krav måste man väl kunna ställa. När jag jobbade utomlands krävdes de iallfall att jag kunde uttrycka mig på engelska och norska eftersom jag arbetade med dom språken. Detsamma skall väl gälla alla länder och språk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0