En sväng till stan

Misstänkte att Mojjo fått UVI så imorse ringde jag och fixade en tid på vårdcentralen. Väl där tog de kissprovet jag hade med mig och sa att vi kunde åka hem. Dom skulle skicka iväg en odling och sedan höra av sig.
När vi traskade ner mot stan igen började mina tankar snurra, varför som inte tagot någon sticka, ska Mojjo vänta i 1 vecka på svaret från odlingen om hon nu har UVI?

Efter en glass på stan traskade jag argt tillbaka till vårdcentralen och in till LAB som tyckte att de var mitt fel att jag fåt fel svar.

-Men jag frågade ju dig om ni varit in till läkaren.
-Ja, och jag sa Nej...
-Ja, hon var ju och frågade efter er så jag sa att ni gått hem.

Men de va ju hon som körde hem oss... GRRR!
Fick iallafall prata med doktorn igen och Mojjo har ingen UVI, troligtvis berodde hennes kissande på medicinen hon ätit precis. Så om odlingen visade något senare skulle dom höra av sig.

Ja, ja.. efter 2 besök, ett lite mindre glatt än de andra så är vi ju på rätt spår idag med. Ungarna är jätteglada för att dom har fått åka buss och jag för att Mojjo är frisk :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0