Dag 4: Min Hobby



En av mina Hobbys är ju djuren. Framför allt hunden.
Detta är min snygging Ymot. Bilden är ett par år gammal men han är fortfarande lika stilig.
Han är av rasen rottweiler med ca 5% schäfer som man inte ser. Han väger idag strax äver 60 kg och har tyvärr fått problem med inflammationer i leder och muskler när det är kallt ute så vi längtar tills våren kommer så vi kan vara ute och busa.

Min gosse är född i ett kök i Västerås 2003 och har bott hos mig sedan han var ca 6-7 veckor.
När jag skaffade honom hade vi även 2 andra hundar i hushållet, en schäfer som användes som tjänstehund och en beaucheron som endast var sällskapshund.
Schäfern fick vi ta bort strax efter pga de vanliga schäferfelen på rygg, höfter och leder. Älskade Zack!
Beaucheronen Balto och Ymot fick då en ny kompis i form av en Malonois.

Detta var början på Ymots liv, mitt i ett kaos med massa andra hundar.
Efter nått år flyttade jag och Ymot och in i vårt liv kom Mojjos pappa D och vi skaffade ännu en blandras mellan Schäfer och "Rottis", tyvärr var hon väldigt mycket schäfer så hon var liten, smal och busig.
Henne fick jag dock sälja pga tidsbrist när vi fick Mojjo. De blev för mycket med barn och 2 hundar.

Innan Ymot kom in i mitt liv var jag ägare till samma blandning, denna kille hette Rotax. (Ja han är döpt efter skotermotorn) Men även han fick säljas pga att jag bytte arbete till väktare och jobbade 12 timmar i stöten och då blev det väldigt lite tid över till honom.

Som barn har det alltid funnits jakthundar i vår familj. Min far har alltid jagar med jämthundar. Minns framför allt Träff som bodde hos oss när min mor och far levde tillsammans men som sedan flyttade med min far till hans hem. Och innan honom var det jämthunden Önik.

Jag tror inte att jag skulle kunna leva utan hund idag. Vi planerar att så småningom skaffe en Fransk Bulldog, men det får bli lite senare när allt har lagt sig efter att Lillefot tittat fram. Först barn och dom djuren vi har, sedan en till :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0