Dag 7: En bild jag aldrig lagt upp.

Det har varit mycket bilder på Spike, vår kattunge som snart blir 1 år. Men idag tänkte jag visa vår andra katt, kattmamman Dino. Vår lilla dam, liten, smal och fin i kanten. Hon är en sådan katt som kommer när hon vill och sitter gärna som en prydnad i fönstret eller på balkongräcket.

Hon är en vacker liten dam. Vi hämtade henne på sommaren för snart 2 år sedan i Bjästa söder om Ö-vik. Vi hade köpt en kattkille men efter ett par veckor märkte vi att det saknades något och att hon var en liten tjej. Hon fick dock behålla sitt namn Dino ändå. Det passade henne så bra.

I fjolvinter lånade vi min favoritkatt från mamma Bärgare, stora tjocka Muffin. (Han heter egentligen Morphy, vilket passar mig kanon med tanke på Murphys lag) Muffin och Dino fattade tycke för varandra och i April kom det 3 små kattungar, Spike, Wookie och Gizmo.
Spike blev kvar hos oss, Wookie bor hos min vän och arbetskamrat Hannah och Gizmo flyttade till en familj i Mjösund. Alla verkar ha det bra idag.

Dino och Spike är 2 underbara katter med enormt olika personligheter. Dock så spelar det ingen roll när det gäller BUS. Dom här 2 har sina buslekar då de är mer efter väggarna än på golvet. Dom roar oss på kvällarna när dom sätter igång. Skönt att dom leker av sig så de kan sova resten av natten.
Dino i soffan och Spike ska ligga PÅ någon av oss. Goskatterna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0