Ibland blir det för mycket

Idag är en sån där dag när jag känner att jag inte orkar, att jag inte orkar vara mamma.
Ungarna har bråkat och tjafsat till och från sedan dom kom. Mest systrarna bus. Dock så har dagen varit bättre än gårdagen.
Busungarnas mamma säger att de är likadant när dom är hos henne och de gör ju att de känns lite bättre iallafall.

Jag vill kunna vara en bra extramamma åt dessa barn när dom är här men just nu har jag ont i bäckenet, ryggen, magen och ... ja, där bebisen så småningom ska ut. Det stramar, värker och är inte alls skoj när man varit uppe och grejat en stund. Men jag kan inte låta allt förfalla, disken måste diskas, maten måste lagas och hunden måste rastas.
Då får man leva med att man får ont sedan.

Idag har jag fått roa barnen hela eftermiddagen. Trodde en timma i snön hos mamma Bärgare skulle lugna dem lite men icke. När dom leker kurragömma ska jag hitta bra gömställen, jag ska pyssla med dem och leka med dem.
Visst, jag tycker det är jättekul men nu får dom faktiskt leka själv för jag orkar inte.

Men om jag inte leker med dom så blir dom sur och tycker att jag är hemsk. På sätt och vis förstår jag dom, dom är ju van att jag leker med dom. Men att sätta sig och sura och börja tjata om att åka till mamman hjälper varken mig eller dom.
De gör mig mest ledsen och arg.

Jag känner mig dålig då jag inte orkar...

Kommentarer
Postat av: bgn

dom är så stora att dom skall kunna förstå att nu är bonusmamma trött och inte orkar mer. Dom får väl sysselsätta sig själv också. Tror inte att alla mammor sysselsätter sina barn hela tiden. dom måste ju lära sig att använda sin egen fantasi till lek.

2011-02-08 @ 19:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0