Allt på en gång.

Det märks att barnen går i skola dör nu kommer alla möjliga små hemskheter in i vårt hem.
Förra veckan började det med att ett av barnen fick mask, här tänkte vi hoppa över att avmaska oss men med min noja över sjukdomar avmaskade även vi oss när de andra 2 busungarna var hos sin mor.

Idag får jag ett sms av syster Bärgare att en av busungarna har löss och när vi kom hem med de andra 2 visade det sig att den andra också hade det. Det blev dock avlusning av alla 3. Innan någon börjar gnälla på mig så använde jag ett avlusningsmedel lössen inte ska kunna bli resistenta emot.

Om inte detta vore nog svimmade vår stora busunge hos farmor idag.
Så här har det varit full rulle kan man säga. Först avmaskning, sedan avlusning, tvättning av sängkläder, mössor, kläder, filtar och mjukdjur i 2 omgångar dessa veckor, ca 20 maskiner tvätt och även ett par samtal till sjukvårdsrådgivningen pga min noja.

Ett par underbara veckor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0