Några struliga dagar

I förrgår började Julia kräkas och det pågick hela natten, så i går spenderade hon hela dagen i sängen medan de andra 2 var på dagis och 6-års. Mojjo har inte varit på dagis på 3 veckor så hon längtade verkligen och tyckte att det var jätteskoj! Hon sken som en sol när jag kom och hämtade henne igår.

Tyvärr missade vi både vår tid på MVC och Bilbesiktningen så det blev att boka om dessa tider till kommande vecka.

Eftermiddagen igår bestod av bråk med en trotsig Tindra som har kommit in i en period när hon ska retas och vara elak med de andra 2 samt INTE VILL lyssna på vad vi säger. Hon är faktiskt ärlig och svarar det när man frågar varför hon inte lyssnar på oss. Igår gjorde hon något som varken jag eller Mogge kunde se mellan fingrarna för men den konflikten fick Mogge ta för jag fixade inte den.

Idag har dagen sett likadan ut. Men idag tjaffsar ungarna med varandra vilket dom brukar göra till och från.
Och framför allt när dom suttit inne så pass länge som de har. De är inte skoj att vara ute i -20 grader och leka.
Dom har dock målat, klippt lite i tidningar, sett på film och byggt halsband och armband tillsammans med mig.
Men vi har börjat fundera om vi ska skita i att köpa presenter och julklappar detta år eftersom inga av sakerna som barnen har är roliga att leka med utan jag och Mogge ska roa dem 24 timmar om dygnet.

Nu ska vi snart ta en sväng till Mamma och Pappa Bärgare så vi får komma ut från lägenheten mer än när vi går till källaren för tvätten eller ut med hunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0