Liten jag aldrig fick träffa..

Idag skulle Mogges systerson blivit 4 år.
Mogge har tyvärr en systerson som lämnade jordelivet för tidigt, som idag skulle ha blivit hela 4 år. Idag när vi  besökte hans grav hade vi med oss en liten sten, en hälsning från Mogge till Liten, en sten med texten "saknar dig". Mogge han inte träffa denna lilla pojke så mycket men när han pratar om honom får han blanka ögon så de märks att han saknar det som går att sakna. Mycket kanske är pga att Mogge verkligen älskar denna krabats storebror.
Vi hade även med oss en ängel. Jag älskar änglar i form av små "tjocka" bebisar/barn. Så som man gärna framställer Cupid. Och jag tycker det passar så bra till ett barn som fått vingar.

När vi stod där idag fick jag en klump i magen och tårar i ögonen. Jag fick aldrig träffa denna lille krabat men det gör ont i hjärtat och en klump växer i magen när jag tänker på hur orättvist det är att han togs ifrån oss istället för någon "mindre värd". På deras gravsten finns en bild på en söt liten pojke, sittandes i ditt babyskydd, så söt, så oskuldsfull.
Man får en bild i huvudet om hur denna lilla pojke skulle varit idag.
En blandning av hans syster och bror, en busig liten pojke med glimten i ögat. Jag tror att hans lillebror, vår älskade lille K, är en avspegling av honom. En egen individ men med många liknande drag både i utseende och personlighet.
Detta är dock bara fantasier om hur denna pojke kanske skulle ha varit.
Men en sak är säker, han hade varit en underbar liten pojke i en familj som älskar honom var han än är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0