Behandla andra som man själv vill bli behandlad.

Idag har jag och Mojjo haft en diskussion om hur man ska behandla sina vänner.

Tydligen hade hon sagt till granntösen häromdagen att hon kunde gå hem för att hon var tråkig. Både Mojjo och Fröken E hade sagt de. Sådant accepterar inte jag att Mojjo säger till någon, jag är benhård på att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad.

Så idag efter att jag fått veta om detta så pratade jag med Mojjo. Denna diskussion har jag haft med alla våra barn flera gånger. Att dom ska vara snälla med varandra och andra annars har man inga kompisar kvar.

I morgon när vi kommer hem ska Mojjo och jag gå över till granntjejen och Mojjo ska få be om förlåtelse för hur hon betett sig. Jag hoppas det biter lite på Mojjo.

Jag vet att detta inte är något ovanligt bland barn. Man hör ju vad som säger till varandra på dagis, men jag vill iallafall försöka räta till de jag kan och fostra mitt barn efter vad jag tycker är rätt.
Och jag tycker man ska lära sig att vara snäll med alla, även dom som ibland kan vara stygg.
Så har min mor fostrat mig och så tänker jag försöka fostra Mojjo.


Kommentarer
Postat av: mormor

Man behöver inte älska alla men man måste acceptera dem

2011-03-07 @ 16:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0