Helgen

Vaknade strax innan sju imorse av att Lillefot låg och jollrade/grymtade bredvid mig. När jag vände mig om möttes jag av ett stort leende. Både jag och Mogge blir fjantigt lyckliga när vi ser dessa leenden. Man känner lyckan långt in i hjärtat.

 

Igår var vi till min bror och fasters små älsklingar och lekte en stund. Våra barn var ute en bra stund. Eller Mojjo och Tindra var ute. Julia kan som vanligt inte vara ute mer än 5 minuter så hon kom in innan kaffet kokat klart.
Ungarna busade iallafall i några timmar och vi fck surra en massa strunt med världens goaste bror.
Tyvärr hann jag inte se hans nya bil. (Han har införskaffat en likadan som oss, Zafiramaffian)

 

Kvällen spenderades hos Kusin Jenny som tydligen blev 38. Jag hade för mig att hon blev 37 men de lider hon nog inte så mycket över. Från oss fick hon 3 trisslotter (vinst på 2.. hoppsan) och något spel, liknande memory från 80 och 90-talet. Tyvärr hade hon fått ett liknande innan, men nu kan dom roa sig massor på kvällarna.
De va lika mysigt som vanligt när någon i den familjen fyller år. Alla trycker ihop sig i soffan eller på stolar/puffar och annat vi hittar i vardagsrummet och pratar i munnen på varandra.

Jag hamnade tillsammans med Emelia och som vanligt pratar vi om i stort sett allt. Tycker så enormt mycket om henne. Så roligt att hon blivit så stor, vi blir mer och mer jämtlika i sättet. Älskar verkligen hela familjen Bergström/Berglund/Lind. (Vet inte riktigt vad jag ska kalla min släkt)


När vi sedan kom hem somnade barnen snabbt och jag och Mogge la oss för att se på film. Vi somnade dock ganska snabbt även vi. Dagen tog ut sin rätt.


Idag blir det ut i solen. Tar med oss fika och smiter ut till Juni om en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0