Tandläkaren

Idag har tjejerna varit på skola och dagis och jag, Mogge och Lillefot har egentligen inte gjort någonting. Badat och slappat hela förmiddagen.

 

Då vi hämtade Mojjo klagade hon över "blåsan" hon haft i munnen i någon månad. När hon visade den var den jättestor och röd. Jag som precis hade ringt och flyttat hennes tandläkartid från idag till april pga att jag har alla barn och Mogge har bilen på jobbet under eftermiddagen. Men när jag ringde tandläkaren igen fick jag tillbaka vår tid så jag tog med alla barnen och åkte dit. De går ju bussar hem :)

 

Väl där fick Mojjo träffa sin älskade tandläkare Tomas som tittade på hennes grå tand och sa att det var pga den hon fått denna blåsa som egentligen var en varböld. Han bestämde att vi skulle dra bort den döda tanden för så skulle bölden försvinna.

 

Sagt och gjort, Mojjo la sig på britsen, bedövades och tanden drogs ut. På vägen hem berättade hon för alla hon träffade att hon minsann dragit ut sin tand och det märktes va stolt hon var då hon gick med sin lilla tand i asken hon fick av tandäkaren.

 

Inatt ska vi lägga den i ett glas med vatten och se om tandfen kommer och byter ut den mot en guldpeng. Vi håller tummarna.


Kommentarer
Postat av: Emma

Va duktig hon var som drog ut tanden! Jag var nyss till tandläkaren med bonussonen (5 år) och han ville knappt öppna munnen =)

2011-03-23 @ 20:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0