En jobbig dag

I morse åkte vi ut till Birsta och shoppade grejor till bilen. Nu ska den lagas :) De där jädra stagen ska bytas på söndag. När vi ändå var där ute gick vi på Willys och handlade lite inför Fredagen. Trots att jag inte bjudit till något kalas tänker jag baka tårta på fredag, sedan får dom som vill hälsa på annars låta bli.
De kommer bjudas på chokladtårta med frukt iallafall.

Efter de åkte Mogge och hämtade busungarna och jag, alex och Mojjo bakade Macarons. Blå macarons med hallonfyllning. Dom blev enormt goda. Försökte även göra mördegskakor med färgat socker samt hallonkräm, men de gick inte då bra då Lillefot blev stressad och grinig pga att ungarna bråkade, skrek och tjaffsade.
Men de blev nått iallafall, dom gick att äta men var inte supersnygg eller supergod.

Sedan har stortjejen fått en ordentlig utskällning idag, hennes lillasyster med. (Inte Mojjo då hon inte var ute med de andra för hon ville hellre vara inne med mig och Alex).
Tjejerna tror tydligen att man får göra vad som helst när man har en kompis. Sedan har dom inget svar när man frågar varför dom gjort som de gjort eller om de förstår konsekvenserna.

Nu är dom iallafall inne, ink Julias kompis, men de är inte lugnare för de. De skriks, plågas djur mm.
Väntar bara på att någon av dom ska plåga Ymot lite för mycket så han tröttnar och säger ifrån. Lättast är att hålla gamlingen därifrån så han sover vid mina fötter nu istället för extraknäcka som häst, gummiband eller annat.
Jag vet att Ymot älskar barnen men med hans ålder och hans onda ben så tänker jag inte riskera något.

Men de tar på krafterna att ha sina egna 4 barn + 2 av Julias kompisar. Ska nog dra in lite på "fritidsgårdsaktiviteterna" här hemma. Dom får nog hålla sig till granntjejen och de barn jag känner så jag vet vad dom gör.
Nu har iallafall Lillefot somnat i mitt knä och vägrar bli flyttad. Stackars lilla övertrötta bebis med jobbiga syskon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0