Mitt efternamn

Jag skiljde mig för flera år sedan men bytte namn för bara ca 1 år sedan, kanske 2, minns inte riktigt.
Men än idag skriver jag fel, OFTA! Gärna när jag ska skriva min mailadress.

De känns nästan som mitt nuvarande efternamn är mitt nya trots att jag hette det i 26 år innan jag gifte mig.
Detta kanske för att jag aldrig känt mig som en M. Jag har alltid känt mig som en B. B som i pappas efterman, B som i Mogges efternamn :) En enormt rolig tillfällighet.

När jag skulle byta tillbaka till M-namnet efter att vi skilt oss ville jag egentligen byta till B då det stämmer bättre in på mig, men just då hade jag en sådan respekt för en viss människa i mitt liv att jag inte gjorde det.

Nu heter jag iallafall M-namnet, men de känns inte som jag. Jag är en B, en B som min far, en B som Mogge. Jag är en B i själen men en M till namnet.
Jag skäms inte över M-namnet. Jag älskar min mors fd efternamn, jag skäms inte för det på något sätt. Men jag har alltid varit mer pappa än mamma. Mer lik honom på något sätt.

Snart får jag heta B, B som Mogge. Men jag tror jag behåller M-namnet med för att Mojjo ska kunna knyta våra namn till varandra. Mojjo heter MS, mitt namn och pappans namn. Lillefot heter BM, samma som jag, samma som Mojjo och samma som pappan. Kanske blir det Mamma MB, Lillefot BM och Mojjo MS.

Krångligt de där men namn och identitet.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilket fint hår du har

2011-10-16 @ 21:07:26
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0