Återvinning..

Jag pratade med J på jobbet nyss..image108
I vårt samtal ramlade vi in på vin.
J kom då med det briljanta utlägget om att bag in box är bättre än flaskor.
Dom är lättare att återvinna. Lite frågande tittar jag på honom när han
fortsätter förklara.
Bag in box kan man tömma utan att man behöver se hur mycket man har
druckit. SANT!
Man kan öppna dem och slicka ut det sista. SANT!
Men de bästa av allt är att man kan gå och suga på "pipen" i flera dagar
och fortfarande känna smaken... HAHA!
Återvinning in i det sista!
Älskar denna människas fina utlägg. Det kommer nått sådant om dagen.

Den återvinning jag jobbar på hemma innefattar mest pappersinsamling. Är väldigt miljömedveten men det är svårt att återvinna som man vill när man bor i lägenhet.
Det blir glas, papper och metall. Hade jag haft kvar huset hade jag även komposterat och eldat eldningsbara sopor.
Man har ju inte läst Energilära för ingenting...

Nu skall jag ta min fina lilla vita kaffekopp och dra mina stackar tunga ben hela vägen till kaffeautomaten som står ca 2 meter från dörren till "mitt" kontor. Sedan ska jag nog gå och flörta till mig historien om den lilla Polon av J.
Återkommer med den storyn vid senare tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0