Intressant läsning.

Vaknade imorse.. TRÖTT!
Troligtvis inte riktigt frisk ännu, iofs kommer jag väl aldrig bli det fullt ut.

För er som inte läst bloggen tidigare så berättar jag än en gång att jag är beroende av nyheter och idag hittade jag en artikel jag faktiskt tänkte på igår.
Igår stod det i tidiningarna att Juha Valjakkala skulle släppas fri i Mars och min första tanke när jag läste det va:
Varför har ingen intervjuat Pelle Svensson?
Pelle Svensson var en av sveriges stjärnadvokater, han va även Valjakkala försvarare i fallet om Åmselemördaren.
Han har skrivit den bästa bok jag läst som tar upp just det fallet - Utan Nåd - grymhet utan gräns.


image59


I dagens dagbladet kommenterat han dock frisläppningen av Valjakkala.

Enligt Pelle Svensson råder det ingen som helst tvekan, en person som begått så grova brott att han eller hon döms till livstids fängelse ska aldrig någonsin benådas.
- Ingen vet om Juha Valjakkala kan begå brott igen och inte heller verkar någon vara intresserad av att utreda det. Faktum är att han under 20 år i fängelse inte fått någon som helst psykiatrisk behandling och då pratar vi om en människa som uppenbarligen är psykiskt sjuk, säger han.
Pelle Svensson utesluter dock inte att även livstidsfångar ska få chansen att starta ett nytt liv i frihet.
- En livstidsdömd kan visst släppas, men det ska ske efter en ordentlig utredning och under mycket stränga villkor. Som att inte använda droger eller att inte begå våldsbrott, om den dömde bryter mot villkoren ska han fortsätta att avtjäna sitt straff, säger han.
- Den dömde ska helt enkelt vara villkorligt frigiven under resten av sitt liv.


Han anser även att släppa Valjakka kan vara en lek på liv och död.

Pelle är en människa jag ser upp till. Han har kommit med bra råd i mitt liv och jag läser gärna det som skrivs om honom eller av honom.
Jag har läst boken och följt hans arbete kring fallet om Åmselemördaren och tycker att denna artikel var intressant att läsa från Valjakkalas försvarare.
Intressant läsning!

I övrigt så har min högerhand slutat fungera på ett normalt sett, vet inte vad jag gjort.
Har ni sett Liar Liar med Jim Carrey.. nä kanske inte riktigt så men nästan.
Jag har lite svårt att använda fingrarna, klämma åt.
Det beror troligtvis på att jag blev hundbiten för några månader sedan och att armen inte riktigt är färdigläkt.
Kan tänka mig att det blir knas när det blir kallt. Så idag kör vi pekfingervalsen men högerhanden *ler*
image58

Har hämtat Moa på dagis nu.
Hon hade tydligen spytt en gång på dagis men verkade kanonpigg
när jag hämtade henne.
Hon busade och lekte för fullt.
Hon skall vara hemma från dagis även i morgon.
Kommer sakna skrotan bredvid mig inatt.
Mammas lilla älskling!
Denna unge är mitt allt. Finns ingen / ingenting på jorden jag
älskar lika mycket som jag älskar henne. Hon är mitt allt!
Lever för att få se henne le när hon vaknar,
höra hennes skratt när vi busar.
Även för att skratta åt henne när hon varit duktig och tagit av sig alla kläderna
tagit av sig blöjan och kastat den i soppåsen. Precis där den skall vara. För att inse att hon smetat in hela sig själv men bajs..
Glatt säger hon sitt nyaste ord med huvudet på sne.
-Bajs?!
Hon är det bästa jag har!









Kommentarer
Postat av: Fan

Har träffar Pelle en del...gillar inte honom, en dryg djävel.

2007-12-04 @ 15:03:15
Postat av: Lillan

Kommentar på tidigare inlägg:

Det kan jag tänka mig att vissa tycker, alla har rätt till sin åsikt.
Jag tycker om honom och har träffat honom en väldigt mycket privat.

2007-12-04 @ 15:39:48
URL: http://sandsten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0