Årets favorit och Nalle puh.

image47
Jag har hittat årets favorit.
Dufvenkrooks Hjortronglögg!!

Länge sedan jag drack något så gott.
Köpte den på Maxi stormarknad för nån vecka sedan,
och är helt fast!
Det behövs inga russin eller mandlar.
Den går att dricka precis som den är och smakar underbart.
Nu äter jag gärna pepparkakor till men det är inget måste.

Nr: 00003
Producent: Dufvenkrooks
Ursprung: Lättvinsglögg, Sverige
Alkoholhalt: 2,25 %  
Restsocker:
Karaktär: Bärnstensfärgad. Frisk och fruktig smak
med liten sötma och ton av hjortron, kryddnejlika, ingefära,
citrus och pomerans.

Passar till: Pepparkakor och lussekatter
Serveringstemperatur: Serveras varm
Pris: 750 ml, ca 26,00 kr (exkl. moms ca 23,20 kr)
Kollistorlek: 12 (750 ml)

Ska baka lussekatter efter jobbet idag och dom duger ju
tydligen även till det.


________________________________________________________________________________


image48

Måste bara dela med mig av världens sötaste björn.
Denna slip hittade jag i en bok jag köpte till min fd. plastdotter i julklapp för 2 år sedan.
Scannade in den och mailade den till Kjelle, en gammal arbetskamrat i Göteborg för att han alltid fick höra att han va så tjock. Va rätt skoj att jag hittade den på mitt inlogg nu när de startade upp de igen.
Nalle Puh är klok björn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0