En bra mamma?

Idag när jag hämtade Mojjo på dagis fick jag höra att jag var en bra mamma av en av fröknarna.
Hon frågade mig hur jag kunde ha sånt tålamod och sån ork att alltid vara glad.
Tro mig, jag orkar inte alltid vara glad, jag blir också arg på mitt barn och höjer också rösten.
Dock inte så ofta. Mojjo är det bästa jag har men vi kan verkligen ha våra meningsskiljaktigheter.

Jag njuter av varje dag jag får vara tillsammans med henne, rädd för den dagen då jag inte längre får träffa henne när jag vill. Det är hon som får mig att kliva upp på morgonen, le hela dagarna och njuta av livet.
Om det nu gör mig till en bra mamma, TACK!
Men jag har troligtvis inget större tålamod än någon annan och är ingen supermänniska för att jag klarar det själv.
Jag måste klara de, jag har ett barn som skall ha ett liv, en hund och en katt som skall ha mat och rastas varje dag, jag har ett hem som skall skötas och ett jobb att gå till. Har inte alla det???
Man behöver inte vara 2 för att klara det.

För mig är det en självklarhet.


En av få bilder ni får se på fd familjen S

De fungerar även när de bara är vi *ler*



 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tyvärr. Jag har hela lägenheten full redan. Syrran med familj kommer och ska kvarta hela helgen OCH 14-åringens boyfriend och så en kompis till henne från Fränsta plus min egen familj. Det blir liksom 11 stycken i min lilla lägenhet. Jag vet inte vart jag ska lägga allihopa. Men en annan gång...Det vet du. Hade det inte varit för att jag hade lovat alla att sova här, så hade det absolut inte varit några problem. Kram Kussen

2008-08-15 @ 17:38:34
URL: http://frubempas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0