TACK!

Har insett vad många det är som faktiskt tycker att jag är en bra mamma för Mojjo.
TACK TACK TACK!!
Jag vet själv att jag gör allt för Mojjo och är en bra mamma, men det känns ändå tungt när någon, om det så bara är en människa, tycker att jag är en dålig mamma.

Men i morse berättade jag att vi tagit bort våran katt efter 11 år tillsammans och att dom kunde räkna med en ledsen Mojjo under dagen. Mojjo grät stora tårar när jag sa att Killer var borta i morse.
Tycker så synd om henne. Känns hemskt att plocka bort en av hennes bästa lekkamrater hemma.

Pratade även med en annan fröken idag, en fröken jag inte haft så mycket kontakt med innan.
Men idag berättade jag för henne vad som sagts under mötet igår och hon höll tydligen inte med den andra fröken.
Hon tyckte jag skulle ta upp det med deras chef, men jag orkar inte.
Mojjo är mitt allt och ingenting skall kunna komma mellan oss.


Ett inlägg på Alex blogg igår:

I väntan

Väntar nu på mina mjukis byxor och tröjjan i torktummlaren, orkade bara inte låta dom tårka av sig sj. Ska ner sen o handla och sen vidare för att se film ikv. Men fyfan va jag är trött. Men det får man tåla.


Lina, jag förstår inte ens hur du kan vara orolig över att någon kan tycka du är en dålig mamma, för jag vet ingen som gör det hela bättre än dig.  Och sen att en dagisfröken som du verkligen inte kommer överens kommer med sånna antydningar och du ta åt dig. Jag tror knappast att Moa kan ha fått en bättre mamma, du gör verkligen allt för det lilla odjuret. Du ska vara stolt över dig själv och henne.  Du vet att jag finns här, både som monstervakt och någon att prata med. Ta bara inte åt dig av vad hon antyder. För det finns många av oss som avgudar det lilla monstret och så underbar som hon. Och jag tror inte hon hade varit den hon är utan dig.


Kommentarer
Postat av: efa

Håller med Alex fullt ut

2008-08-21 @ 09:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0