Lokalt bryggeri i Nolby.

Idag har jag lärt mig något nytt.
Satt och kikade lite på st.nu när jag insåg att det finns ett lokalt bryggeri här i Sundsvall, närmare bestämt i närheten av familjen PUCKO, i Nolby.
Jag älskar Vasa trocadero men har aldrig reflekterat över var denna bryggs. Alla vet ju att Zeunertz är från Sollefteå men att Vasa kommer från lilla Nolby hade jag som sagt ingen aning om. Det roliga med Vasa Baryggeri är att de inte vill expandera i övriga sverige, de vill inte transportera sina produkter till Stockholm eller Kiruna, de vill att den säljs lokalt. Från och med nu kommer jag gynna mitt lokala bryggeri.

image250image251

Kommentarer
Postat av: H

Då är vi två som tömmer ett antal troca iveckan då!

2008-02-26 @ 16:25:55
Postat av: e.b (sko lårnan ;)

jassåru är de där ifrån den bästa drickan i världen kommer ifrån? jag rent sakt älsssssssssssssssar torcadero

2008-02-26 @ 22:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0