Slagen på käften eller bara dragit en tand?

Nu gör det ONT!
Knaprar mer smärtstillande än vad som är rekomenderat och hälsosamt.
Skulle dom kräva kisseprov på mig idag skulle jag åka dit så det sjunger om det.
Sitter här instängd på mitt kontor och spottar blod i en mugg. MUMMA!
Känns som jag fått en "kjelle"smäll på käften, ont i hela ansikten, inne i munnen och kan knappt svälja eftersom det gör så otroligt ont.
Om jag sväljer blodet får jag i mig järn men förlorar jag det jag jag blöder? Återvinning eller påfyllning?
Just nu hatar jag tandläkare.
Har kommit fram till att jag hatar alla sorters läkare som säger .. -OJ!
VADÅ OJ?!
Imorse började min annars helt underbara tandläkare med att säga att det inte va så farligt att dra tänderna i överkäken, käken upptill är väldigt porös så tänderna brukar lossna lätt.
OK?!
Sedan tog hon lite bilder för att se att rötterna var raka och fina. De va dom!
Så skulle det absolut inte bli några problem enligt henne. MEN......
Joho! Hon drog och slet, drog och slet, drog lite till och slet MYCKET!
PLOPP! Där kom den..
Skönt tänkte jag, äntligen klart. Det gjorde inte alls så ont.
Då säger tandsköterskan:
-Oj, vilken stor tand, inte konstigt att den satt så hårt.
DAAAAH! Visdomständer är väl inte kända för att vara små eller?
Här hinner jag tänka, något är fel..
Tandläkaren vill kika lite att allt ser ok ut, eftersom tanden va så stor kan det ha gått hål till bihålorna.
Denna kontroll fixade jag galant men helt plötsligt hittar hon en benbit som följt med.
Denna benbit skall enligt henne tas bort hur mycket hon än måste bända och dra.
Än en gång säger människan -OJ!
Denna gång förstod jag varför, det sprutar blod ur munnen på mig. Glad att jag var bedövad just då.
AJ AJ AJ AJ! Denna gjorde ont och benbiten sitter fortfarande kvar.
VAd hon gjorde åt det?
Jasså, du kunde inte svaret på den frågan. HON SYDDE IGEN HÅLET!
Ingen har sytt något på eller i min kropp sedan Moa kom till världen och då fick jag iallafall en dotter för besväret,
Vad fick jag nu?
En tand närmare tant. En tand närmare löständer. En tand närmare döden.
Jag fick iallafall penicillin utskrivet som jag skall äta en vecka pga infektionsrisken och sedan lever jag på 2 ipren var 4:de timma... nästan var 4:de timma... eller var 3:dje kanske.

Så idag... DISSAR VI TANDLÄKARE!

image234

Kommentarer
Postat av: Alex

Okej de ä juh bra att du har hört gott om det hela,
såg lite bilder på det hela och stränderna såg fantasiska ut. :D

2008-02-19 @ 14:50:27
URL: http://LarssonAlex.blogg.se
Postat av: Alex

hahha Asien, De vore bara för udnerbart:d Men ja måste tag i pengar:/ Måste skaffa jobbb så ja kan betla för denna underbar resa. Nån idee var? fattar juh nada vart man kan hitta jobb ansökningar llr vad de kallas..

2008-02-19 @ 15:41:18
URL: http://LarssonAlex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0