För gammal för att fråga chans?

Fick en fråga inatt som jag suttit och tänkt på under morgonen.
-Är vi för gammal för att fråga chans?
Jag tror ingen av oss i dagens läge skulle gå fram till någon på bussen eller stan och fråga chans på den människan, men det kanske inte är en sån dum idé. Jag skulle nog tycka det va rätt charmigt ändå.

Men hur raggar dagens vuxna människor, eller hur borde vi ragga?
Jag har fått för mig att de inte är så många långa förhållanden idag där man "raggade up" sin respektive när man träffades. Det låter som de flesta bara har kommit i i en sådan relation. Liksom trillat in i den på jobbet, genom vänner eller liknande.
Dejtandet ligger på en annan nivå, ofta hand i hand med krogfolket.

Men hur skall man ragga då?
Har tagit en del av min arbetsdag medans jag suttit i telefonkö och läst om det på nätet.

De bästa sättet att ragga är tydligen den berömda klyschan "Ska du med på efterfest?".
VA?! Denna fungerar troligtvis på krogen. Man kan avsluta med bakismat hemma hos honom innan man strategiskt somnar och måste stanna. Men detta leder troligtvis inte allt för ofta till en fast relation utan mer till sex.
Man skall även vara oemotståndlig... Hade jag varit det hade jag inte behövt ragga!!!
Prata och vara charmig därimot, där kan du ha nyckeln till ett bra ragg. Hitta gemensamma intressen eller liknande.  Där kan du charma in dig och kanske både få och få lämna telefonnummer. Det kan leda till någon seriöst. Detta tips går ju att använda överallt, på jobbet, bussen, stan och även på krogen.
Man finner många raggningstips för krogragget: Spill en drink över honom, bjud på öl, skriv ditt telefonnummer på hans kvitto, dansa med honom osv.
Men leder dessa till det du vill ha? Vill du ha sex så GO FOR IT! Men vill du ha mer få man nog jobba lite på det.
Det bästa är att börja med en blick och sedan välja, ragga för sex eller ragga för livet?
Akta dig dock för att stirra på henne eller honom. Du skall inte skrämma honom... ännu.

Ragga på jobbet?

En undersökning av SCB visar att flörten framför allt frodas i sjukhusmiljö: 20 procent av läkarna är gifta med en kollega. Strax efter kommer tandläkare (19 procent), lärare (18 procent), journalister (13 procent) jurister (11 procent) och präster (9 procent). Även om flörten kan ställa till problem, så uppfattas den ändå som positiv. En lätt erotiserad stämning på jobbet ger guldkant på vardagen och stimulerar till bättre arbetsinsatser. Det blir roligare att gå till jobbet!
(Saxat ut aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article16552.ab)
Ragga mer på jobbet!

image206


Kommentarer
Postat av: W.

Jag frågade chans en gång. Gick i 6:an. Fick nej. Dog inombords.

Ja, jag har kul på jobbet! =-D Man har så kul som man gör sig vettu.

2008-01-17 @ 11:52:36
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: W.

Jag ska definitivt göra en comeback på fråga-chans scenen!

Mmm mat... går halv. Blir buffé på BK. Mums mums.

2008-01-17 @ 12:17:32
URL: http://romochcola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0