Jag kommer bli 500 år.

Än en gång finner jag en artikel i tidningen med detta ämne:
Bråka mycket - lev längre.

Bloggade om det för nån månad sedan men det inlägget togs bort pga övrigt innehåll.
Men idag läser jag det i tidningen igen.

"Enligt en ny studie kan osämja rädda äktenskapet.
Studien har utförts av universitetet i Michigan som följt 192 par under 17 år.
Nu visar det sig att gifta par som håller tillbaka sin ilska löper en dubbelt så stor risk att dö i förtid, skriver AFP.

Tidigare forskning har visat att tillbakahållen frustration och ilska främjar hjärtsjukdomar och högt blodtryck.
Med andra ord tycks det vara läge att skrika på varandra - om man vill leva längre."

Jag kommer bli jättegammal! Men jag kanske förkortar det genom att jag och pappa PUCKO inte bråkar alls. Hmmm.
(Saknar OLA!)


Kommentarer
Postat av: W.

Om man inte ens blir arg då? Hur gammal blir man då? =P

2008-01-24 @ 12:19:38
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: W.

Vilken pessimistisk prognos.

2008-01-25 @ 10:54:22
URL: http://romochcola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0