STÄDA!

Nu är julen i min lägenhet bortstädad.
Jag har bytt gardinder i köket till mina gamla fina. Jag är så otroligt nöjd med dessa gardiner.
Har även plockat bort alla småtomtar och julkulor som varit utplacerade i lägenheten.
Det jag är mest stolt över idag är att jag rensar på Moas rum, även kallat förråd just nu.
Nu är det inte hälften så många kartonger som det var igår.
Sedan har jag även bytt duschdrapperi till det fina jag hade i huset. Grönt och fint!

Ur höjtalarna på datorn strömmar Apolpgize med Timbaland och One republic, detta varvas med lite Hinder, Takida och Chris Daughtry. Skall skura hela lägenheten för att sedan byta sängkläder, diska och boka en ny tvättid.
Efter allt detta städande skall jag och Moa åka och handla lite. Välling, blöjor och bröd.

En vanlig söndag för mig med andra ord. Och idag gör jag det med ett leende på läpparna.

*****************************************************************************************************************************

Då va man snart klar med städningen.. SKÖNT!
Har städat i 4 timmar nu.
Moa springer runt och säger Tackor och XXX.. hon verkar gilla denna farbror.
Igår lämnade jag bort Moa några timmar för att gå på hockey. "Farbrorns" dotter va barnvakt.
Ni som känner mig vet att jag är lite petig med att lämna bort min busunge men de kändes jättebra.
Kom på mig i tredje perioden att jag inte ens funderat på hur det gick. Tog för givet att det gick bra.
Litar på den unga damen som va barnvakt. Hon är en ansvarsfull tjej, troligtvis mer ansvarsfull än sin far *ler*
Nä, nu ska jag bara röja i köket sedan ska vi åka in till stan och handla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0