Vänner

Har läst en del bloggar idag och i många skrivs det om just vänner.
Jag har en otroligt stor bekantskapskrets men en liten vänskapskrets, detta är något jag valt själv.
Jag känner otroligt mycket folk som jag pratar med någon gång då och då, man hör av sig och kollar hur de mår, pratar lite skit och lite minnen.
Sedan har jag mina vänner, de jag pratar med flera gånger i veckan om i stort sett allt.
Vissa betyder självklart mer än andra, så är det bara. That´s life!
Det jag vill poängtera är att min bekantskapskrets ändå är en viktig del i mitt liv även om de är "vänner på håll".

Vissa har jag bråkat med så vi har bett varandra fara och flyga, inte pratat med varandra på flera månader men så kommer den där dagen då dennes namn kommer i mina tankar och jag letar upp telefonnumret och skickar iväg ett sms. "Hur mår du nu för tiden, länge sedan sist".
Detta sms har många gånger skapat en ny relation i vår vänskap, man kan hitta en "ny" vän i den gamla.

Har en tjejkompis som bor i GBG, vi pratar inte med varandra mer än någon gång i halvåret.
Har egentligen inget gemensamt idag men hon är en gammal vän som idag hör till min bekantskapskrets.
Jag tog mig i kragen och ringde denna fröken för ett par veckor sedan, ville se hur hon hade det idag.
Jag har gått igenom så mycket och haft många förändringar i mitt liv men hur har hon haft det?
Denna gång ringde jag faktiskt, inget sms.
Vi pratade en stund om vad som skett i livet sedan vi pratade med varandra i somras.
Jag berättade om familjen pucko, tiden innan, den jobbiga sommaren och Moa.
Hon berättade om sin nya sambo, nytt jobb, sjukskrivning mm.
Detta samtal värmde, ibland måste man öppna sina armar även om det är jobbigt för att finna en vän i sina bekanta.

Ta till vara på era vänner, skicka ett sms till den där människan som du var vän med för 1 år sedan men inte pratar så mycket med idag. Förlåt de där små fadäserna ni haft och finn en "ny" vän!

Kommentarer
Postat av: stockholmsskan

SAKNAR DIG JU!!!!!!!!!!!!!

2008-01-31 @ 16:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0