Vovvi is back!

Mojjan har en liten gul mjukishund, ser ut som en sån där vinst-varje-gång-hund från ett tivoli.
Hon älskar denna hund som hon kallar "VOVVI!!" Men han har varit borta ett par dagar, så idag när vi kom hem från jobbet/dagis och jag började städa hittade jag honom under garderoben i hallen.
Märks att jag inte hållt i min dam(m)sugningsmani på några dagar, familjen PUCKO har dåligt inflytande, eller beror de bara på att jag inte varit hemma.
Nu sitter Mojjan i badkaret med Vovvi och ropar.
-Mamma, VOVVI, vov vov!
Varannan gång sänger hon Vov vov med mörk röst och varannan med ljus röst.
Knepig busunge jag har.
I övrigt idag så pratar hon om XX, damen så kallad och hennes ohängde bror.
Imorse va de mycket av den ihängde brodern, Moa tjatade om honom ända till dagis.
Vi har även tittat på bilder på Moa och hennes pappa, moa och farmor och farfar, Moa och mormor och morfar, Linda, Jill och Morbror Macke. Varje gång pekar hon...
-PAPPA!
-Affa.
-Fa.
-Momma.
-Moff.. (Första gången hon provar säga morfar tror jag)
-Inda.
-Jill.
Och
-BACKE! (Som för övrigt låter precis som vatten)
De går fort.. nu hör jag XX och den ohängde broderns namn.. Den ohängde brodern heter Panke, varför vet ja inte riktigt. Varvat med lite PAPPA och MAMMA.. Man får tänka på vad man säger här hemma nu.

Kommentarer
Postat av: H

Hoppas att den lilla lila gick hem!

2008-01-14 @ 22:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0