GF

Ok, borde kanske inte berätta om gårdagakvällen och natten men gör det ändå.

Jag och Alex kom in till GF strax efter 20. Då hade jag tjatat en stund på fröken att hon skulle se på Gary More med mig, ungen måste ju lära sig lyssna på riktig musik.
Vi kikade runt lite och när vi går förbi ett av tälten hoppar en försäljare på oss.

-Hej tjejer, hur gamla är ni?
-För gammal för dig!?
Försäljaren skrattar lite och frågar igen.
-Men hur gammal är ni?
-28, svarar jag leende eftersom jag vet att ingen tror mig.
-28??!!
-JA!
-De måste jag få se legg på!
Jag drar fram mitt väktarlegg som ligger i väskan och visar honom. Och han hämpnar.
-Hur gammal trodde du att jag var då?
-Typ 18 eller nått...
ÅH! Här skiner jag upp som en sol, det här kan jag leva på länge.
-Hur gammal är hon då? Jag pekar på Alex. Det är mitt ex dotter.
-Hmmm hon är väl inte 14.
Här skrattade vi glatt innan jag frågade igen.
-Nä men hur gammal är hon?
-19 kanske...
Grrrr, skulle lilla alex se äldre ut än jag? De skiljer ju 10 år ju.
Slutade iallafall med att han skrev ner sitt nummer och gav mig de.
I jobbsyfte? Jag vet inte!!

Vi fortsätter med varsin stor latte i Waynestältet innan vi strosar upp mot stora scenen igen.
21:00 GARY MORE.
Jag håller med tidningarna idag. De va lite segt i början men han är ju sååååå underbar.
Den mannen vet hur man använder händerna på en gura.
Stor och vickade lite på rumpan tillsammans med en liten och oskyldig, lätt road Alex, kollegan Lasse från enköping och alla hans löss. Ja och säkert ett 1000-tal till.
När Gary More hade avverkat sina gamla godingar och lämnat scenen entrade vi Hardcore Superstar.
Jag gillar musiken bara jag slipper se bandet. Jag köper inte den imagen. HUVVA!
Efter ett par underbara skratt åt vänner och bekanta, sexuella anspelningar via sms och löften om både det ena och andra lystes scenen upp igen...
UGGLA!
23:00 Magnus Uggla.
Jag lyssnar sällan på uggla nu för tiden, har tappat lite av det soundet bland favoritmusiken just nu men live var han underbar. Vilken otrolig stämning när han sjöng första gången..
Efter mycket skakande på rumpan kände jag att det var dags för en cola. JA! Mamma S var nykter på GF!
Lullade iväg till Daltonstältet eftersom jag visste vad som väntade mig där.
Och där stod han.. i baren. Jag blir alltid lika glad när jag ser honom, Mr.Takida.
Han ler glatt när han ser mig och bjuder på en Cola. Pratar lite skit med hans förfriskade vän och sedan kommer diskussionen som alltid uppstår mellan oss,Takida i Spegelhallen..
Den natten har etsat sig in i våra hjärtan och huvuden och ingen av oss kan glömma den.
Men... det går inte att återskapa den händelsen igen. Dom känslorna, den stämningen kommer aldrig komma tillbaka.
Jag springer i samma veva på Linéa och väljer att lämna Mr.Takida med hans vänner för att fortsätta leta vänner i natten.
Efter en stund kommer en moloken Alex tillbaka efter att hon letat sina fulla väninnor..
-Nu åker vi hem..
Efter att vi sökt lite mat vände vi näsorna hemmåt.
Jag sljutsade hem Alex, plockade med mig Mojjo och åkte hem för att krypa ner i sängen.
Efter 3 samtal och flera sms somnade jag till den romantiska komedin som rullade på skärmen framför mig.
Kanske kan jag en vacker dag släppa de känslorna jag har för någon idag och faktiskt hitta någon som kan göra mig riktigt lycklig. Men fram till dess tänker jag ta vara på dagarna som om alla dagar vore den sista.
*ler*

HAHA! Nu blir det kaffe med pappa PUCKO på jobbets terass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0