Nya bloggar och djupa msn-diskussioner.


Jag har hittat 2 nya bloggar jag kommer följa framöver, den ena är min nyfunna och underbart galna vän Trileia, hon förgyller min vardag både med sms, telefonsamtal och hennes blogg.
Den andra är En hjärndöds tankar, den skrivs av en kille från mitt närområde som arbetar arbetar på krogen mm.
Han skriver på ett sätt som ofta får mig att le och jag kan verkligen se alla dessa händelser framför mig.

Frågade även en närstående människa en väldigt viktig fråga i mitt liv just nu och fick ett svar jag inte riktigt förväntat mig.
OJ!


Kommentarer
Postat av: Mike

Jo visst kan man förändras men ovanligt är det...en skitstövel alltid en skitstövel, en bedragare alltid en bedragare...tyvärr är det nästan alltid så...

2008-07-01 @ 23:37:18
Postat av: bgn

Jag håller nog med dig Mike. Några större förändringar är nog inte så vanliga. Och det borde ju Lina veta efter tidigare förhållande.

2008-07-02 @ 06:47:32
Postat av: H

Det håller med föregående talare fullt ut.

2008-07-02 @ 08:18:27
Postat av: Jenny

Jag har i hela mitt liv hört- En rosig hund är INTE en prästhund, samt att det är inte ens fel att två träter. Dessa " ordspråk " tror jag på.

Visst...nog tror jag att vissa människor kan ändra sitt beteende. Annars så skulle nog världen inte se ut som den gör idag. Men det är min åsikt.

Jenny

2008-07-02 @ 11:23:01
Postat av: Mike

Jenny: Hur menar du att världen ser ut idag då? kan man säga att världen är underbar, nej det tycker jag verkligen inte med ökat våld och misshandel med våldtäkter mer än någonsin. Just av den anledningen att personer som har problem med sig själv och sin omgivning kommer aldrig ur sin "spiral” och försätter med sitt beteende trots att det är destruktivt. Jag tror naturligtvis att man kan ändra beteende men jag vet med min erfarenhet att det tar tid och vilja och få lyckas, men en stjärna i himlen för de som lyckas och de är förmodligen en erfarenhet rikare och kommer finna lycka i sin själ.



Om två träter så kan det absolut vara ens fel, om du aldrig upplevt det så kan du säga det till någon som blivit misshandlad, det kan aldrig vara ens fel om man blivit det, aldrig, det finns inget ursäkt i hela världen för att bruka våld mot någon. Så Jenny den "klyschan" bruka fega personer som inte kan ta ställning använda och vara neutral. Det är viktigt att skyldiga känner skuld och med denna klyscha kommer aldrig den skyldiga behöva känna skuld är det så vi ska bygga upp vår värld? Men jag respekterar din åsikt Jenny fast jag tycker inte likadant, ha en bra dag!

2008-07-02 @ 13:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0