Dagen i ord..

Efter morgonens alla inlägg satte jag mig i bilen och brummade till familjen PUCKO för att hämta mina skor och senare åka vidare på dagens äventyr. Blev inte som jag tänkt mig.
Kom till familjen PUCKO och fick skorna som Alex lånat, blev bjuden på kaffe av pappa PUCKO följd av en fin fråga:
-Vi tänkte sanera huset och gården idag, då bjuds det på lunch och middag.
Klart jag kan hjälpa dem lite, jag vet ju var det behövs hjälp, i deras tvättstuga.
Där stod jag till klockan var över sex ikväll. Jag har strukit allt som går att stryka, tvättat 3 tvättar kläder, torktumlat, vikt och hängt tvätt. Då och då blev det kaffe, lite jordgubbar, kaffe och mera kaffe.
Det har varit en underbar dag trots allt arbete.

När klockan var halv sju rullade jag hemmåt med Alex i hasorna. Roligt att hon ville följa med och äta med mig.
Egentligen skulle vi åka med PP och pappa PUCKO till Övik med middag vid Höga Kusten-bron men ingen av oss ville sätta oss i en bil denna underbara dag.
När vi kom hem till min lilla lya kom Mattias och hälsade på med sin lille son. Vi tog hundarna och gick ner till havet och busade lite. Mattias har en rottistik, en tjej helt i Ymisens smak.. lite småbitchig och lika dum som Ymot..
Så där dum som bara rottisar kan vara. Efter att båda hundarna och Mattias son badat i havet skjutsade jag hem Alex igen och Mattias med hund och son styrde kosan mot deras boning.

En otroligt mysig dag helt enkelt.

Nu ligger jag bara och väntar på kvällens samtal... om det kommer något sådant.

Verkar som någon har mycket att stå i idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0