NYA FRÅGOR! JIPPI!

Har du någonsin:
blivit kysst: JA! Vid 28 års ålder och mamma till Mojjo så måste jag nog svara JA på den frågan.
ätit sushi: Ja, men jag äter bara laxsushin, gillar annars inte saker som bor i vatten.
stått på scen: Ja, ett flertal gånger i skolan.
varit ihop med någon som varit otrogen: Ja! Även med en kille som var otrogen med en annan kille.
varit med om en bilolycka: JA! Och för att min bror skall bli nöjd när han läser så berättar jag att det va en RS2000 jag kvaddade.

motsatta könet:
gillar du någon just nu från det motsatta könet: Nja, det måste jag nog erkänna att jag faktiskt gör.
vet den om det: Tror han förstår det JA!
gillar någon annan dig just nu: Ja nån gör det säkert.. haha
vad tittar du på hos en kvinna/man: Händerna, ett par mjuka, sköna, lena händer.. går inte hem. Det skall synas att mannen är man.

inom de senaste 48 timmarna:
har du haft ett seriöst samtal: Ja, mer eller mindre, åtminstone på jobbet.
kramat någon: JA! Senast för 1 timma sedan på lunchen.
bråkat med en kompis: Nä, dock skrattat åt Fredde ett antal gånger.

gillar du att:
ge kramar: Alltid mysigt att krama människor man tycker om. Annars hatar jag kroppskontakt.. HUVVA!
ge massage: Ja, men fan tar den som försöker ge mig de, de värsta jag vet.
gå promenader i regnet: De kan väl vara mysigt om det är varmt sommarregn.

övrigt:
svär du för mycket: Nä men det händer lite då och då.
när duschade du senast: I morse ca 06:55.
vilken färg är det på dina byxor just nu: Blåa jeans som vanligt.
vilken låt lyssnar du på just nu: Halleluja med Bon Jovi. Den finns under kategorin Musik.
vad var det sista du sa: Hej till en av grabbarna ute i fikarummet. Nån ny stjärna som börjat hos oss.
vad är bredvid dig just nu: Haha.. Mitt dokumentskåp, dator, mappar, en banan, bild på Mojjo, mina visitkort, hålslag, häftapparat, lipgloss, postitlappar, massa jobbpapper, mitt ID, nycklar, kaffekopp, dataväska, datorn, skärm, besöksstol mm. Har massor med saker på mitt kontor ju.
hur ser ditt skrivbord ut (till datorn): Vitt från Ikea (sparar pengar åt jobbet) fyllt med en massa papper mm.
hur är vädret just nu: Solen skiner och det är vamt och gott.
vem pratade du med sist på telefon: Avdelningschefen i Övik. Handlade om avskrivningar, avsugningar och avlämnaingar.
vad gör dig glad: Mojjo såklart.
vart skulle du vilja åka: just nu hade jag kunnat tänka mig att åka till havet och mysa med jordgubbar och grädde.

-PERSONLIGHET-
JAG ÄR:
lugn: I kroppen ja, men i övrigt rätt stressad för jämnan.
smart: Enligt mitt horoskop som apa så.. JA! Annars är jag en suktare efter kunskap men smart vet jag inte..
långsam: NÄ! Ingen slowmotion här inte. Ska de hända nått ska de hända nu.
stressad: Alltid men det är inget som jag mår dåligt av. Trivs när det är lite fart runt mig.
tålmodig: Har blivit sista åren, efter Mojjo kom till världen. Hetsar inte upp mig över saker på de sättet.
djup: Kan tyvärr ha en tendens att bli det trots mitt glada och spontana sätt.
öppen: Lite väl mycket ibland kanske. Men jag är säljare och då blir man väldigt social.
ärlig: JA! Stort och bestämt JA!
positiv: Det är nog en av mina bästa egenskaper, jag är posetiv till nästan allt.
rolig: Jag skrattar gärna åt mig själv..

-VÄNSKAP-
JAG HAR:
svikit en kompis;
Möjligen när jag var yngre, inte i vuxen ålder tror jag.
förlorat en bästa vän; JA! Vill inte kommentera det mer.
sagt att jag älskar en kompis; Oh ja, till både Fredde och Annelie.
sovit med en killkompis; Under gymnasietiden bodde jag hos min bästa killkompis en stund så.. JA!
sovit med en tjejkompis; Ja men det var nog på mellanstadiet senast. Bara Mammsen och Mojjo av det könet som delat säng med mig.
pussat en av samma kön; HAHA! Nu kan jag faktiskt svara JA. (Nä mamma, jag har inte bytt sida, de va Sara Satmara)
slagit en kompis; Ja, samma kille som jag bodde hos i gymnasiet.
en kompis som vet allt; Fredde vet nästan allt, Annelie får veta allt om det kommer på tal.
berättat hemligheter;  Om jag berättar dem är de inga hemligheter.

-KÄRLEK-
JAG HAR:
blivit sårad;
Ja både fysiskt och psykiskt.
haft stadigt förhållande; Japps, varit gift en stund.
krossat någons hjärta; Ja, min fd mans.
gett någon ditt hjärta; Ja, även detta fick min fd man under en period.
"playat"; Nä inte medvetet.
sagt att jag älskar någon och menat det; Säger inte det om jag inte menar de. Har dock svarat TACK flera gånger när andra sagt det till mig. Inte populärt.
sagt att jag älskar någon, och ljugit; Ja, tyvärr till min fd man. Men det visste jag inte när jag sa det.. tror ja.

-ÖVRIGT-
JAG HAR:
sytt;
Hade en 2:a i syslöjd i skolan men i vuxen ålder har det faktiskt hänt ett flertal gånger.
opererat mig; Nä, inte vad jag vet.
cyklat omkull; Flera gånger i yngre dagar, finns spår på mina knän sedan den tiden.
sjungit i duschen; Sjunger ju 24 timmar om dygnet så svaret blir JA! Senast i morse då jag sjöng
hoppat bungyjump; Nä men fallskärm, det är tuffare.
fobi för något; Man ska ju inte erkänna sånt här.. vatten, jag hatar vatten.
sett någon dö; Min far, han låg i respirator för att jag skulle få se honom en sista gång "levande". (Tårar)
varit på begravning; Kanske borde läst igenom frågorna innan jag började svara.. Ja, min fars mfl.
sagt att jag hatar någon; Tror inte jag sagt det direkt till personen i sig.

LIVET;
svart eller vitt;
VITT! med lite stänk av grönt och rosa..
rött eller blått; Båda, vid olika tillfällen.
skriva eller tala; Älskar att skriva men pratar gärna för mycket..
vatten eller kaffe: KAFFE men jag dricker en massa vatten med.
mobil eller mp3; Mobil, jag kan inte leva utan telefonen.
snygg eller charmig; Charmig såklart, utsidan ger dock insidan en chans.
lösgodis eller choklad; CHOKLAD!
frukt eller grönsak; Frukt, gärna äpple, melon och jordgubbar.
film eller serie; Serie 2 and a half men, men ser mycket film.
festa eller softa; Softa vid havet med en grill eller god plockmat.
sommar eller vinter; Både och, bad och värme på sommaren och skoter och hockey på vintern.
fredag eller lördag; Lördag, SOVMORGON!
ljus eller lampa; Levande ljus, otroligt mysigt bara det är lite mörkt.
övervikt eller undernärd; Undernärd är jag nog men har en kropp jag är nöjd med ändå.
kärlek eller vänskap; Behöver båda i mitt liv. Kärleken till mina vänner är starkare än det jag kommer känna för möjligen kommande pojkvän.
bio eller hemmakväll; Hemmakväll, men för det vill jag inte säga att jag inte gillar att gå på bio, men jag trivs bra hemma.

Har du:
haft sex med fler än tio stycken;
Det kan min mamma svara på...
tagit smärtstillande någon gång? TIFFY är min älskling. (Tiffy är thailändska tabletter)
brytit ett ben? Nope, eller.. jo lilltån. Räknas de?
haft sex ute? JAPP
haft mer än 10 sexställningar? Finns de så många? Nu måste jag hem och läsa Kamasutraboken igen.
bitit ngn i tån? Ja mojjo men det är den enda.
gjort ett sugmärke på ngn? Ja men bara på en person i hela mitt liv. Min första pojkvän Robert.
supit tills du har däckat? Nä, här ser ni en duktig flicka.
älskat någon så du gråtit? Ja, Mojjan..
ätit papper? De där små godistefaten med surt innehåll som fanns när man var liten. De måste ha varit papper.
kysst en 30 åring? JAAAAAAAAAAAAAAAA! Även äldre.. pappa PUCKO är ju 37, snart 38.
Haft sex med ngn du knappt känner? Allt är ju relativt men det har jag väl. Aldrig haft en onenightstand men jag insåg efter 3 år att jag knappt kände Mojjos pappa.
kört klädpoker? Ja, när jag gick i scouterna som liten tror jag.
tatuerat dig? Skissar på motivet fortfarande.
piercat dig? Ja men den är borta för längesedan.
bitit dig själv i handen? Ja faktiskt, i fingret. Fråga mig inte hur det gick till men.. ja, det är ju jag.
pussat en groda? Det har jag nog faktiskt gjort, har ett svagt minne om att det visade sig vara... Fredde. HAHA!
hånglat med en av samma kön? NÄ! Men en liten puss har Sara Satmara fått.
hånglat med ngn annans kille? MAMMA titta bort! JA som 18-åring.
hånglat med din kompis kille? Nä, det skulle aldrig falla mig in! 
testat ecstasy?
Nä, det har jag inte och har inga planer på det heller.
hashat? Enligt en vag källa JA, omedvetet i Göteborg för 7 år sedan.
sniffat? Bara på goda parfymer och små bebisar. Vilket också kan vara beroendeframkallande.
tagit ngn form av morfin? JA! Oh JA! När jag fick en infektion i handen. Sååå underbart!
amfetamin? Nä tack, men läser man det på norrlänska så låter det väldigt skoj.
ätit antideprissiva medel? JA! 1 tablett. Skulle ta ett p-piller och tog min fd mans tablett istället. Hjälpte föga.
tagit sömnmedel? Nä, men jag tror alla män i mitt liv går på både sömntabletter och antideprissiva medel.
varit på soc? Ja, men inte i ärende av hjälp eller liknande utan i arbetssyfte. Händer ganska ofta faktiskt.
bott hos fosterfamilj? Mer fungerar som en fosterfamilj till syster yster.
en kontaktperson? HAHA, ja jättemånga i arbetet. 1 hos varje kund. 
slått någon du älskat?
Först och främst heter det SLAGIT och ja, det har jag.
haft maginfluensa? Óm det är kräkits som menas så.. JA det är väl klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0