Systemet

Idag upptäckte jag hur pryd jag egentligen är.
OK, nu skrattar alla mina vänner.. TACK!, men läs klart så kommer ni förstå vad jag menar.

Jag var och fikade med Fredde på stan och bestämde att vi skulle gå förbi systemet och köpa vitt vin vilket är det enda jag dricker, när jag dricker nu för tiden... händer väldigt sällan.
Precis när vi kommer ut från Waynes så ringer pappa PUCKO och frågar vad jag gör.

-Jag och Fredde är på väg till systemet.
-Kan du handla åt mig med då?
-Ja, vad ska du ha?
-Köp nån Lapin och några cider.
-Ok.. hur många?
-8 av varje.

8 av varje ????!!! Är det några det? Detta kommer alltså från en man som dricker lika ofta som jag. Typ aldrig.
Men sagt och gjort, jag handlade min bag-in-box och en sheridan, och sedan 8 lapin och 8 cider åt pappa PUCKO.
Fredde handlade Corona, vilket jag faktiskt dricker trots att det är ljust.
Det roliga var att jag inte hittade på systemet, enda gångerna jag är där är när jag har jobbat på systemet i kvissleby.
Öl? Jaha, håär har vi den.. Ljus och mörk.. var står Lapin? Yrar runt lite, hälsar på vakten som jag känner sedan tidigare, han skrattar åt mig eftersom han vet hur berest jag är i spritvärlden.. yrar vidare.
DÄÄÄR! Lapin hittad! Cidern hittad!
OK, vinet visste jag var det fanns.. HAHA!
Men sedan ska man genom kassan också..  håvar upp mina flaskor och känner mig lite dum.
Mamma S, 52 kg, ska ha jättefest ensam?
Men sedan gjorde mannen i kassan mig otroligt lycklig, han frågade efter ID. Jag blir alltid så glad när jag får den frågan.
Jag ser inte en dag äldre ut än 18...

Efter detta var det dags för lite lunch också..
O´learys uteservering fick duga idag. Trevligt sällskap och trevligt att vila ögonen på.
Gänget från Dahlbergs bilservice var där så jag pratade lite smått med the boss och sedan vilade jag ögonen på hans kollega. Tycker att han ser ut som en stor tjock nallebjörn. En sån man vill hålla i när det åskar..
Ja,ja.. an får titta ute så länge man äter hemma.

Nu väntar jobbet igen... men det är inte lätt att ringa folk när alla går hem tidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0