Bortglömd x 2.

Idag tänker jag inte bry mig om att vem som helst kan läsa detta,
Idag tänker jag skriva precis vad jag känner.

Åkte med pappa PUCKO till jobbet i morse men när vi skulle åka hem hade han redan glömt bort de.
Fick ett sms vid 16:30 där han skrev att han skulle åka hem.
Jag då? Hallå! Ska jag gå hem?!
Ringde och frågade honom lite snällt var han va och fick till svar att han stod utanför.
Gick ut och pratade lite när han än en gång säger att han skall åka hem.
OK?! Jag då? frågade jag lite försynt. Får jag åka med?
Ja svarade pappa PUCKO lite fundersamt.
Då ramlade poletten ner för herrn. Just de ja! Vi sammåkte imorse!!!!

Inte nog med detta, vi skulle ha en barnledig kväll. Så blev det inte.
Vi hann tyvärr göra upp en massa planer om vad vi skulle göra.
Jag har absolut inget emot pappa PUCKOS 2 underbara barn men jag längtar verkligen efter en kväll när vi bara kan krypa ner i soffan och bara mysa, se en film, äta glass och njuta av lugnet.
Istället hamnade pappa PUCKO vid datorn redan klockan 17, och Mojjan på pisshumör.
Jag lagade mat med hjälp av damen så kallad medans Mojjan gnällde och hängde mig i benen.
(Tack gode gud att damen så kallad finns!)
Nu har jag äntligen fått "gnällspettet" att sova efter ca 30 minuters tokskrik i örat på mig.
Vet inte vad som varit fel, möjligtvis övertrött. Hon som varit världens snällaste sista dagarna.
Pappa PUCKO sitter fortfarande vid datorn och sedan skall han ut och dammsuga en av bilarna.
Vad skulle jag hit och göra idag? Laga mat och städa?!

Jag vet att ni, barnen, läser bloggen och jag hoppas att ni inte tar illa upp. Jag tycker verkligen om er och älskar tiden jag får spendera med er!! Men vissa gånger behöver jag som damen så kallad brukar säga, en pappa-dag.
Men utan er vore han inte den person han är så jag skulle inte vilja ha det annorlunda i det stora hela.
Tycker om er alla!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, jag vet inte, jag skulle nog inte vilja ha barnledigt om någon av MINA barn fyller år. Sen spelar det ingen roll om jag har dom upp i mej 24/7, men födelsedagen är helig även om dom fyllde 1år eller 14år. Ledigheten kommer. Kram på dej

2008-03-04 @ 22:35:27
Postat av: Anonym

Tänkte du verkligen ha en barnledig kväll på din dotters födelsedag?

2008-03-05 @ 11:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0