Godmorgon sunshine! Saknar den gamla dagispersonalen...

Nä, de va ingen sol ute idag, inte heller inne. Imorse var stämningen kanske inte på topp vid uppvaknandet.
Trötta människor som gick runt som zombies och en småtjurig Mojja. Tur att man piggnar till framöver dagen.
Började dagen med att bli irriterad på dagispersonalen.
ÅH! Gillar inte den där nya, saknar de 2 gamla. Saknar Malin och Ullis!
Är dock jättenöjd med en av de nya, hon är ung, glad, leker och härjar med barnen och bryr sig verkligen om dess välbefinnande.

Imorse kom jag till dagis, lite senare än vanligt pga blöjbyte. Kommer tyvärr precis när de satt sig för att äta frukost. Går in med Mojjan och sätter henne på stolen och hon får gröt. Tyvärr är ju Mojjan lite tjurig idag så tårarna kommer när jag säger att jag skall åka och jobba.
Från ingenstans ryter "nya fröken".
-Du kanske skall komma innan frukosten så vi har tid att ta emot henne!!!
-Öh, JA?! (Jag kommer sällan mitt i frukosten. Oftast är hon där strax innan 08:00, men ibland efter frukost och då har hon ätit hemma)
"Nya fröken" säger inget mer efter detta, men "gamla " fröken, som jag tycker om, säger åt "nya fröken" att hon kan sätta sig då tar "gamla fröken" hand om Mojjan.
Jag förklarar lite snabbt för "gamla fröken" att Mojjan behagade att bajsa precis när vi satte oss i bilen så jag fick gå in och byta blöja.
Jag kanske skall testa att lämna Mojjan full med bajs och fråga om det är bättre att dom byter på dagis än att jag fixar det hemma och kommer lite sent.. Vad tror ni?
J*VLA DUMHETER! Sånt här gör mig så trött!

När jag var tillbaka i bilen ringde jag min mor och gnällde av mig.
Min mor arbetar också på dagis och har gjort det sedan Sundsvall brann, ja min mamma är jättegammal!
Minst 58 och nån vecka... (Kommer nog med din present i morgon om jag hinner)
Mår alltid bättre när jag får gnälla av mig till min mamma och hon höll med mig... bättre byta hemma än lämna ett "bajsigt" barn på dagis. Men nästa gång ska jag låta blöjan sitta kvar, jag skall gegga in bajset ordentligt och komma till dagis med en sån där genomskinlig påse som de slänger smutskläderna i när de vill att man skall ta hem och tvätta med öppningsrepliken.
-Hej! Moa bajsade innan vi åkte hemifrån men det finns ju extra kläder i hennes låda här på dagis och här har ni en påse att lägga smutskläderna i. Jag vill ju inte lämna henne för sent och jag måste ju åka till jobbet så... Trevlig dag på er!

Bortsett från detta har jag en kanondag. Varit på lovande kundmöten och mår kanon.
Tänker dock lite på damen så kallad och PP. Dom betyder så otroligt mycket för mig att jag mår dåligt när de inte mår bra. Ska nog röva bort dom 2 någon och åka till Paradisbadet i Övik, med lite tur kanske pappa PUCKO har tid att följa med. TYCKER OM ER 2 ODJUR!

Kommentarer
Postat av: W.

Ja jag har förstått att det är låg kvalitet på dagispersonal sedan jag bytte bransch. ^_^ Herregud det var många år sedan nu det...

2008-03-13 @ 11:18:09
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: Alex

Kiddnappa oss!!! Fast låt mig hinna bli frisk först...

2008-03-13 @ 11:31:40
URL: http://LarssonAlex.blogg.se
Postat av: W.

Jajjemen. Once upon a time in Skönsmon (Vapelskogen). =)

2008-03-13 @ 12:30:13
URL: http://romochcola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0